Rösta på bostad

Vänner, jag behöver er hjälp.
I dag har jag tittat på två rum. Båda har plus och minus. Ni måste hjälpa mig att avgöra vilket som är bäst.

Rum 1
Plus: Finfint läge vid Zinkensdamm på Södermalm = centralt och bra läge
           Mamman i familjen har samma yrke som jag = bra med fler kontakter
           Rummet helt ok, nära kök och badrum i ena delen av huset

Minus: Mamman har två barn, den ena 3 år gammal och den andra typ 7 år. Plus en särbo med två barn. 
             Plus hund och katt
             Känns väldigt mycket inneboende att bo i en familj

Rum 2
Plus: Det är i princip en egen lägenhet. Egen ingång, egen dusch å badrum, kyl och mikro

Minus: Vill att jag flyttar in redan 1 september. Dubbla hyror och inget jobb....hmmm
              Ligger i Västra skogen, typ höghusområde men ett trevligt sådant med fin utsikt över vatten
              7 minuter till t-centralen

RÖSTA; RÖSTA; RÖSTA!!!

Kommentarer
Postat av: ida

jag har jobbat natt. jag är grynig i huvudet men van att fatta snabba beslut. spontant, rum 2. jag har bad vibes rörande rum 1. kan bli hard work att parera alla sociala events.
jag tycker att rum 2 skall vara lite tillmötesgående med tiden. hur funkar det?

2007-08-29 @ 07:05:09
Postat av: Lena

Suck. Jag som egoistiskt hoppades att få hem dig. Men det är nog bra att stanna i Sthlm.
Jag säger rum 2. Om du klarar dubbla hyror, även om det är surt.
Fast... det beror på hur det ser ut. I princip egen lägenhet innebär att det är som en mini-etta. Sådana kan bli väldigt deprimerande och isolerande om de inte är väldigt fina/mysiga. Eller har du möjighet att hänga i resten av lägenheten också?

2007-08-29 @ 09:03:10
Postat av: lovelyn

Nej, jag har inte möjlighet att hänga i resten av lägenheten. Och jag tror inte det skulle vara så uppiggande heller då det är ett pensionärspar som bor i den.
Och ja, jag är rädd för att det kommer att kännas deprimerande och isolerat. Jag vill ju ha lite liv och sällskap. Fast i rum 1 kan det definitivt bli för mycket liv och sällskap.
Jag saknar min lägenhet i Malmö.

2007-08-29 @ 09:33:26
Postat av: Lena

Om rum 1 är okej, så att det känns bra att hänga i rummet när barnen blir för påträngande, så är väl det helt okej? Sätt standarden direkt genom att inte vara för social, så blir de inte chockade eller förolämpade när du plötsligt stänger in dig.

2007-08-29 @ 09:47:18
Postat av: Lena

Är din lägenhet i Malmö ett alternativ?

2007-08-29 @ 11:34:00
Postat av: lovelyn

Jo, lägenheten i Malmö är fortfarande ett alternativ. Har bara avtalat med hon som bor i mitt rum att hon får bo där till 1 okt.
Men jag är extremt obeslutsam just nu. Ena dan vill jag bara stanna i Sthlm och andra dan vill jag bara dra.

2007-08-29 @ 13:20:23
Postat av: Lena

Ojoj. Kommer du hem kan vi gå på dragshow. Finns det jobb att söka i Sthlm? Usch vad svårt.
(stor hjälp jag är till)

2007-08-29 @ 14:30:04
Postat av: lovelyn

Om det finns möjlighet till dragshow så måste jag ju komma hem. Men annars finns det jobb att söka i Sthlm, samt företag som inte söker folk men som man kan terrorisera med hurtiga ansökningar ändå.
Fast nu behöver ni inte rösta mer för jag fick ändå inte nåt av rummen. Så löste sig det dilemmat av sig själv.

2007-08-30 @ 13:33:22
Postat av: Lena

http://www.cabaretmoulin.se/

2007-09-01 @ 10:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0