Vän, flickvän och ex-flickvän

Det är inte lätt att ha manliga vänner. Särskilt svårt är det när mannen M har en svartsjuk flickvän och en svartsjuk ex-flickvän. Otroligt svårt blir det om vi allihopa befinner oss på samma klubb i Malmö en lördagskväll. 

Det gjorde vi i lördags. Jag drack drinkar med M hemma hos honom och sedan mötte vi upp hans flickvän på en klubb. Jag har träffat henne tidigare och verkligen varit uppmärksam och trevlig mot henne och ignorerat honom, bara för att hon ska slippa känna sig hotad.
Det hjälpte uppenbarligen inte då hon inte alls gillade min och M:s lilla förfest. När vi väl kom till klubben var hon väldigt full. M försökte fortsätta festandet men jag väste i hans öra med min strängaste röst
- Nu tar du hand om henne!
Det gjorde han och jag tappade bort dem, men återfann dem och en kvinnlig bekant från Lund, N, vid en trappa. Jag hälsade på N och hennes kompis J. Som sa:
- Så det är du som är M:s kompis, med ganska isig röst. 
Då kände jag igen henne som M:s ex. Hon vet att jag och M är bekanta men har ingen aning om att vi faktiskt varit ganska bra vänner i flera år. Men hon gillade inte ens att vi var bekanta. 

Så, vad göra i denna konstiga situation? M var upptagen med flickvännen så jag hängde med N och J. Jag har svaga minnen av att jag VERKLIGEN försökte övertyga J om att jag inte hade stött, flörtat eller varit ute efter något med M. Samt att det aldrig hänt något mellan oss, vilket inte är sant. 
Men det verkade som det funkade för J bjöd mig på två tequilashots och min kamera är fylld av bilder på mig, henne och N. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Ricky Lake nästa! You go girl!

2007-08-06 @ 16:50:12
Postat av: Lena

Det här är en annan kompis.

2007-08-06 @ 17:20:59
Postat av: lovelyn

Eeeh, vadå en annan kompis?

2007-08-06 @ 17:23:25
Postat av: Lena

Det är från någon film. Adam och Eva kanske? Väldigt många "kompisar" är plötsligt inblandade.

2007-08-06 @ 21:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0