Nyårskrönika

Då var det dags att summera år 2007. Det blir inte lätt för herregud vilket jäkla år det har varit. Här är saker jag minns, en del hade jag gärna velat glömma, annat vill jag minnas hela livet. 

2007 började med en brakfest hos mig och frugan. Jag tror aldrig att jag kommer att uppleva en roligare nyårsafton. På festen träffade jag Masken. (Jag var ju egentligen tillsammans med Pokerspelaren men det var på väg att ta slut) Vilket jävla stolpskott Masken var. Han visade sig ha flickvän, som han gjorde slut med men som började terrorisera mig via sms. Masken ljög som en dåre, både till mig och henne. Vilken soppa, som avslutades med ett sms från Masken där han påstod att jag var "ett patetiskt engångsligg". 

I januari berättade frun att hon tänkte lämna mig för Barcelona och den unga mannen som stulit hennes hjärta. Ännu mer sorg, men jag minns ändå kärlek. På Tanya Stevens konsert stod jag mitt på golvet och grät men då kramade frun mig tills det kändes bättre. 

I mars åkte fru, Norskan flyttade in i lägenheten och jag blev arbetslös. Men det löste ju sig när jag fick erbjudanden om tre olika sommarvikariat och efter mycket tvekan valde det i Stockholm. 

I april planerade jag flytt och reste. Först var det London och S som besöktes och sedan Lanzarote. Lika bra att passa på när man ändå var arbetslös liksom. Annars var det mest panik och blandade känslor. Nyfikenhet på ny stad men också oro för det nya livet. 

I mars och april hann jag också med två korta romanser med två finfina män. Men jag var ju på väg till huvudstaden och mer äventyr.

I maj flyttade jag, i en fullpackad hyrbil, till en delad lägenhet vid Globen. Började på nya jobbet, började hitta nya vänner och började internetdejta. En vecka efter flytten mötte jag Söderkillen på en bar. Fantastisk, omedelbar passion. 

I juni startade jag min blogg. Jag dejtade som en galning- Söderkillen, Polisen, Den Tråkige och flera andra. Också lärde jag känna Stockholm, gick på Skansen, badade från klippor, hittade joggingspår, besökte nattklubbar. Såg Timbuktu och Balkan beat box. Fyllde år och lärde känna partyvännen M. Hade en underbar midsommarhelg i Skåne med regn, snaps och prat om äktenskapets fördelar och nackdelar.

I juli minns jag inte så mycket förutom att det var varmt på jobbet och att jag var kär i Söderkillen. Antagligen hände det andra trevliga saker också men de har inte lämnat några större avtryck. 

I augusti avslutades relationen med Söderkillen. Så ledsen och besviken att jag blev sjuk, hostade i flera veckor, och knappt kunde äta. Allt i Stockholm påminde om honom. Som tur var tillbringades två helger i Skåne då mina underbara utomlandsboende vänner var hemma i Sverige. 

I början av september var det deppigt. Besviken på kärleken, arbetslös igen och utkickad från boende. Men än en gång löste sig det mesta. Jag fick ett nytt, bra boende och ett nytt, bra vikariat. Också tog jag en semestervecka i Barcelona hos frugan. Fullkomligt fantastiskt skönt. Lovelyn var tillbaka på dejtingbanan och träffade Herr Nyvaken.

I oktober njöt jag av det nya vikariatet, var skeptisk till Herr Nyvaken och tränade allt mindre. 

I november var det verkligen berg och dalbana med Herr Nyvaken och min tveksamhet visade sig genom att jag inte var redo att bli tillsammans med honom utan istället dejtade två andra män. Och som vanligt gick jag in i någon slags novemberdvala. Trött jämt och ingen energi till annat än jobbet. Ingen lust att festa eller träna. Men min guddotters lillebror föddes!

I december blev vi tillsammans, jag och Herr Nyvaken. Och nu kändes det rätt. Allt annat har det gått sämre med. Det ser inte ut som det blir förlängt varken på jobbet eller i bostaden. Så om cirka två månader är jag tillbaka där jag var för ett år sedan- letandes efter bostad och jobb, än en gång. Men den här gången med en man vid min sida. 

När 2007 började kände jag att det var ett osäkert år. Vad som helst kunde hända. Exakt likadant känner jag inför 2008. Skrämmande men samtidigt spännande. Tröttsamt men också uppiggande. Min tudelade tvillingsjäl älskar det och hatar det. 

För ovanlighet skull har jag ett annat nyårslöfte än " ett roligare år än förra" som jag brukar ha. Det känns liksom helt omöjligt att lova det efter 2007. Så nu lovar jag att växla ner lite ibland istället. Gå på yoga. Inte tokfesta varje helg. Ta vara på det som gör mig hel. 

Vad är era nyårslöften?


Kommentarer
Postat av: Lena

Mer sex. Det är fan inte lätt att få in mellan jobb och mat och sömn och annat umgänge.

2008-01-02 @ 14:44:45
Postat av: lovelyn

Ett mycket bra nyårslöfte. Jag förespråkar sex timmars arbetsdag för att lösa prioriteringsfrågan.Lagstadgat alltså. Sex ger sex liksom. Fler arbetstillfällen, fler barn och lyckligare och tillfredstälda medborgare.

2008-01-02 @ 19:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0