Om Herr Nyvaken och Lovelyn

Jag har alltid varit en sucker för passion. Jag gillar det oförutsägbara, omtumlande, galna. Ord som trygghet, stabilitet och total närhet har jag tyckt varit läskigt.
Jag gillar fortfarande passion. Men jag orkar inte med den. Speciellt inte när den övergår till olycklighet, vilket den gjort ett antal gånger för mig nu. Då drabbas så mycket annat som jag bryr mig om- jobb, vänner, hälsa, självkänsla. 
Så jag har valt bort passion med man. 

Istället har jag gjort helt tvärtom mot hur jag brukar. Jag har låtit det ta tid. Stannat kvar fast jag velat gå. Varit mig själv, sagt ifrån, ställt krav. Sett nackdelar men letat efter fördelar- och funnit dem. 
Jag har en Herr Nyvaken i mitt liv. Som är trygg, stabil och vill vara nära, så nära. Det smittar av sig på mig. Han växer och smyger sig in under min hud. Jag uppskattar det mer och mer. 

Passion? Nej.
Något annat fint? Ja.
Vi är. 


Kommentarer
Postat av: Lena

God jul kära Lovelyn. Och hälsa Herr Nyvaken om du pratar med honom.

2007-12-23 @ 15:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0