Stryp mig snabbt!

Glada busschaufförer har man mött. Och några sura jävlar också. 
När jag och mina två kollegor åkte buss till julfesten träffade vi en ärlig busschaufförer. Eller bara bitter kanske.

Det var massa folk som skulle till Djurgården. Julmarknader och annat.  Trångt, trångt och när vi stannat vid några hållplatser och ytterligare personer trängt sig in höll chauffören ett litet tal. 

Det började med att han sa att han inte lämnade hållplatsen om inte dörrarna stängdes automatiskt. När vi trängt ihop oss kunde dörrarna stängas. När vi hade åkt började han prata.

- Ja, om det händer en olycka vill jag inte personligen behöva hälsa på er alla på sjukhuset. Alltså jag fattar inte varför det inte går fler bussar nu i jultider när alla ska åt det här hållet. Men SL är ju universums sämsta företag. Om ni är arga på mig får ni strypa mig. Men inte långsamt, gör det snabbt så jag slipper lida, tack. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Lysande. Tipsa någon på jobbet om honom.

2007-12-16 @ 11:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0