Ett ligg ger flera


I en artikel i Aftonbladet igår presenterades en forskningsrapport. Forskarna (en sociologiforskare och en matematiker) hade kommit fram till att om man får ett ragg på krogen en lördag är chansen större att man även får ragg lördagen därefter. 
Alltså, om man får ligga så är chansen större att man får ligga igen. 
Fantastiskt!
Det är alltså inte mitt fel att jag ligger mycket. Jag kan skylla på någon slags naturlag. 

http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,1122533,00.html

Idag läste jag Expressen. Där beskrevs en annan studie som visade att om man hade sex ofta såg man yngre ut. Aha, tänkte jag. Det är därför många tror att jag är minst fem år yngre än vad jag är. 
Men resultaten gällde bara de som lever i stabila förhållanden och har sex ungefär tre gånger i veckan. Vi andra, singlarna som har tillfälliga förbindelser, riskerar istället att bli slitna och stressade. 

Jag ska hålla mig till Aftonbladet i fortsättningen. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Alltid skönt att ha något att skylla på...

2007-07-22 @ 21:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0