För liten stad

Stockholm är för litet för att dejta i. Här är några bevis, baserade på egna högst vetenskapliga erfarenheter.

1. Första helgen efter att jag flyttat hit var jag ute på en bar på Götgatan. Där träffade jag och flörtade vilt med Söderkillen samtidigt som jag såg en kille som var en av mina nätflörter. Som jag vid det tillfället inte hade dejtat ännu.

2. När jag var på Trädgården i lördags var även "samma tid och samma plats" killen där.

3. Idag var jag hos frisören och sedan skulle jag gå till Zara vid Stureplan (frisören ligger i närheten) och inhandla billig reatopp till helgen. När jag går längs Kungsgatan mot Stureplan ser jag en nacke som jag hade min hand runt i söndags. Söderkillen gick där i sin tjusiga kostym med sin lika fräsiga kollega.
Jag förföljde dem med ett skenande hjärta och funderade på om jag skulle hälsa. Då stannade de upp och jag gick förbi. Och in på Nilsons.
Jag kom ut med ett par nya partyskor. De kostade 900 kronor. På rea.

Kommentarer
Postat av: Lena

HAHAHAHA! Jag skrattar högt och annonsmänniskorna vänder sig om och tittar på mig. Du ÄR ju Carrie Bradshaw!!!!

2007-07-04 @ 08:06:02
Postat av: S

HAHAHAHAHA... det roligaste jag har hört och läst och , ja, föreställt mig! Lilla söta du, på vild jakt efter en (eller två) fräsiga män, men så blir du distraherad av rean på Nilson. Fast, 900 kr på rea? Vaddå rea..det är ju överpris!

2007-07-04 @ 10:52:14
Postat av: ida

:) gosh! du är go! garv!

2007-07-04 @ 11:01:58
Postat av: lovelyn

S: Det var snarare så att jag flydde in på Nilson i vild panik eftersom jag inte alls kände mig som mitt mest fantastiska jag (finne i pannan, sunkiga kläder, överstylat hår från frisörbesöket) och dessutom inte alls var beredd på att hälsa.
När jag kom hem tittade jag på mina nya guldiga sandaletter (ordinarie pris 1400 kronor) och undrade vad som hänt. Och när jag ska använda dem.

2007-07-04 @ 11:15:09
Postat av: Lena

Kom hem! Jag behöver ett par guldiga sandaletter! Jag kan låna dem!

2007-07-04 @ 12:48:57
Postat av: lovelyn

Jaså, ska du ut på rajraj eller är det bröllopet som kräver gyllene skor?

2007-07-04 @ 18:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0