Hetsäta frukt

Jävla skitväder. 
Det regnar och luktar höst. Det luktar ångest på alla sätt. 
Var ska jag bo?
Vad ska jag göra? 
Idag kom kvinnan som är personalansvarig tillbaka och skickade ut ett mail där hon skrev att hennes första prioritet är att undersöka hur många av oss hoppfulla sommarvikarier som kan få vara kvar. 
Jag önskar att jag hade minst 1000 tummar att hålla. 

Igår hade jag och Söderkillen bakfyllemys. Innan hade han deklarerat att vi måste hetsäta något till filmen. Och jag tänkte fett och socker. Choklad, lösgodis, popcorn, nötter. Men han hade köpt frukt. Melon, vindruvor, plommon. 
Man kan varken hetsäta eller bakfylleäta frukt. Men vi drack i alla fall varsin gin och tonic till frukten. 

Helgen har annars inneburit mycket alkohol och många fd lundabor. I fredags drack jag och singelvänninan M vin på Mose backe. Där träffade vi på tre fd lundabor och innan jag hann blinka var klockan halv tolv och jag hade druckit tre glas vin på tom mage. 
I lördags gjorde jag, M och lundaättlingen Å en utflykt till en sjö där vi solade bland barnfamiljer, hundar och gäss. På kvällen blev det grillfest som Å:s bror ordnat. Fler gamla lundabor och fler drinkar. Kvällen avslutades i väldigt onyktert tillstånd på Chinateatern. 
Om det inte var så att jag ska på fest nästa lördag hade man kunnat överväga en vit helg. 


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag asgarvar och tvingas berätta för kollegorna vad det är som är så roligt. Anonymiserat såklart, jag avslöjar aldrig mina källor.
Hade alla småtjejer hetsätit frukt istället för chips och godis hade vi haft ett par problem färre i Sverige. Vi kanske borde tipsa dem om det, fast risken är att de skulle fisa för illa.
Och sista meningen är så genialisk så jag inte vet vad jag ska säga. Herregud. "Om jag inte skulle på fest kulle jag överväga en vit helg." Ja, se på fan, så har nog ingen tänkt innan.

2007-07-23 @ 13:15:25
Postat av: Lena

Förövrigt håller jag alla mina fem tummar för dig.

2007-07-23 @ 13:15:52
Postat av: lovelyn

Kul att jag roar någon mer än dig Lena. För övrigt tror jag att du är den enda som läser min blogg. Och kommenterar i stort sett allt. Jag är djupt tacksam och glad över detta.

2007-07-23 @ 16:09:40
Postat av: Frida Fru

Nu är jag väldigt nyfiken på vilket sätt söderkillen kan vara precis som skalman om ni faktiskt hade bakfyllemys i söndags. Kräver ett inlägg som utvecklar just detta!

2007-07-24 @ 09:54:49
Postat av: lovelyn

Såhär är läget med Söderkillen: Han vill INTE ha ett förhållande. Han har sagt att han inte ens vill dejta. Och nej, jag har inte frågat varför ännu. För så länge jag inte har frågat kan jag leva på hoppet och hoppas på att han har någon otroligt bra anledningen till detta.
Men antagligen har han inget giltigt skäl och då betyder det bara att det är MIG han inte vill ha ett förhållande med. Och jag kommer att bli ledsen fast jag egentligen vet att det är så.
Detta har blivit av ett återkommande tema med männen jag träffar. Tydligen är jag inte flickväns material. Känns som jag har en lapp i pannan där det står kk. Och jag vet inte vad jag ska göra för att bli av med den jäkla lappen.

2007-07-24 @ 19:30:23
Postat av: Lena

Hmpf.

2007-07-25 @ 11:50:21
Postat av: Lena

Och sluta skyll på dig själv. Kanske har du rätt i att det är kört, han vill inte vara tillsammans med dig. Men du kan inte veta varför, och ska inte anta att det beror på dig. Det kan finns mången annan förklaring
- han har grava binda-sig-problem
- han har få manliga förebilder som har klarat förhållanden
- han är dum i huvudet
- han lever i den vanliga vanföreställningen om Den Rätta
? Han döljer en hemsk hemlighet ? typ älskar att sätta tubsockor på händerna ? som kommer fram i ett längre förhållande
? Han tror på myten om hur ett Förhållande ska vara och fattar inte att han kan forma det som han vill tillsammans med sin partner
? Han har ingått ett vad med kompisar om att vara singel för alltid
? Hans familj kräver att han gifter sig med en tandläkare för att släkten ska slippa så höga tandvårdskostnader
Inga av dessa är giltiga skäl enligt mig, men kan fortfarande vara något man har svårt att uttrycka. Så det så.

2007-07-25 @ 12:15:08
Postat av: lovelyn

Hmpf.

2007-07-25 @ 14:05:47
Postat av: lovelyn

Fast enligt boken "Dumpa honom" är alla mäns anledningar till att inte vilja ha ett förhållanden egentligen bara svepskäl för att de inte vill ha ett förhållande med just dig.
Om man sedan ska lita på den är en helt annan femma.

2007-07-25 @ 14:12:18
Postat av: Lena

Nu blev jag genast avogt inställd till boken. Varför lägga skuld över huvud taget när man faktiskt inte kan veta vad som rör sig i någon annans huvud/undermedvetna? Det jag trodde boken handlade om var att man skulle sluta lura sig själv att han nog egentligen vill träffas, bara har tappat mobilen/brutit benet/är blyg. Verkar han inte vilja träffas så vill han inte träffas. Dumpa honom då. Men anledningen till att han inte vill träffas kan vi väl strängt taget skita i? Annars hamnar vi ju i samma gamla fälla - analyserar honom och lägger skulden på oss själva. När anledningen mycket väl kan vara något patetiskt och ointressant som beroende av tubsockor på händerna.

2007-07-25 @ 16:28:36
Postat av: Lena

Och just det ja: vi måste sluta att efter vi har analyserat snubb-helvetet tänka att om vi bara kan lösa hans barndoms trauma så kommer han vilja träffa honom. Hade han velat lösa upp sina inre knutar hade han gjort det alldeles själv, du kommer inte att kunna göra det åt honom. Det spelar ingen roll om han i den bästa av världar hade kunnat mogna och tänka annorlunda.

2007-07-25 @ 16:30:29
Postat av: Lena

Tänk om man skulle jobba lite också?

2007-07-25 @ 16:31:11
Postat av: ida

hej! nu är jag tillbaka efter ett par dagar i prag. angående vita dagar så överväger jag själv ett par. det har blivit en del öl eftersom det är den helt klart billigaste drycken. och är det trettio grader varmt så dricker man kanske en del. hm. jag tror vi såg några vackra byggnader oxå. men jag har passet, nycklarna, visakortet och mannen med mig hem så det kan ju inte varit så värst farligt.
åh. du ÄR flickvänsmaterial lovelyn! gosh det är killarna som är kk (korkade killar).

2007-07-26 @ 16:54:02
Postat av: lovelyn

Åh, Prag är underbart! Och 30 grader, det är ordentlig sommar det. Tack för uppmuntran, jag håller definitivt med dig om att det är killarna som är korkade. De inser ju inte vilken skatt de har framför sig.

2007-07-30 @ 13:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0