Olämplig flört

Efter jobbet idag gick jag till SESAM. Det är där man testar om man har någon sexuellt överförbar sjukdom. (Vad kliniskt det lät men könssjukdom låter bara så äckligt) Äntligen skulle jag testa mig så jag slipper ert tjat och ni slipper oroa er. Sen ska jag vara en duktig flicka och alltid använda kondom.
När jag kommer upp på tredje våningen som mottagningen ligger på sitter det en lapp på dörren.
FULLT, vi tar inte emot fler idag.
När jag står där och suckar kommer det ut en kille och vi får ta hissen ner tillsammans. Han börjar prata med mig, om allt möjligt. Han berättar att han är frånskild, träffade en elak tjej efter det och ska nu flytta till Brasilien.
När vi kommer ut ska vi åt samma håll och han fortsätter med att fråga vem jag är, var jag kommer ifrån, hur jag trivs i Stockholm.
Han ler mot mig och går ganska nära.
Han flörtar med mig.
Han flörtar med en tjej som han träffar utanför könssjukdomsmottagningen. Jag tycker att det är okej att flörta på de flesta platser men kan ni tänka er hur det skulle bli om han och jag hade blivit ett par.
- Hur träffades ni då?
- Jo, jag var på väg in på Sesam för att kolla om jag hade klamydia eller HIV och han var på väg ut. Efter att vi båda testat negativt blev vi ihop.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tycker det är fantastiskt. Då bryr han sig uppenbarligen inte om att du är en slampa. Och jag använder ordet i dess allra mest positiva bemärkelse. Du tog väl hans telefonnummer?

2007-07-05 @ 08:10:24
Postat av: S

Nä men , tjena! Det låter verkligen som en trevlig upplevelse.. hade han nyss fått reda på sitt test resultat- eller?! Jaha, då vet man vart man ska vända sig ifall man ska börja ragga igen.
Fast hela Brazil grejen låter oroväckande.. vad jag minns e ju HIV en sån där sjukdom som går under smittskyddslagen, alltså är han kanske redan stämplad/övervakad av staten, he he. Nu återstår det bara att dra till Brazil där typ alla har könssjukdomar (ska ta fram lite statistik om detta vid senare tillfälle, lovar!)

2007-07-05 @ 10:28:01
Postat av: S

http://www.noaksark.redcross.se/nyheter/2006/nyhetsbrev_1-06.htm¨
och där kom statistiken... he he

2007-07-05 @ 10:30:26
Postat av: lovelyn

Lena: Tack för komplimangen gumman. Men nej, jag har nog med nummer i min mobil.
S: Ska kolla på statistiken och bli föfärad. Det blev jag även idag när jag hörde att inte bara klamydia utan även HIV ökar.
Kondom, kondom, kondom är mitt nya mantra.

2007-07-05 @ 22:23:09
Postat av: ida

eu. men jag antar att det var väldigt modigt och bra av dig att gå och kolla. det finns ju de personerna som får ett samtal "det finns en risk för att du är smittad så vi får be dig komma in och ta ett test" och det är ju inte så bra. proaktivt.

2007-07-06 @ 10:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0