Rädda mig från träsket!


Statistik över helgen: 
Glas alkohol: 15
Bakfyllor: 2
Bootycalls: 2
Bakfyllemys: 1
Patetiskt ex: 1
Patetisk upptagen kille: 1
Chat med internetkille: 1
Dejt med tråkiga killen: 1


Redan i torsdags började jag värma upp inför helgen. Då dracks det öl på en pub med en lundabekant som var här över dagen. Jag testade bland annat ölen Red seal. Den var verkligen röd, ungefär som hallonsoda. 

På fredagen skulle jag och partyvänninan M ta en drink på en bar vid Hornstull. Men efter en drink tyckte vi att en bar/klubb vid Mariatorget var väldigt lockande så vi fortsatte drinkandet där. 
Där i baren stod en slibbig latinokille som jag hade en kort romans med förra vintern när jag fortfarande bodde i Skåne. Efter en obehaglig upplevelse hemma hos honom dumpade jag honom ganska rejält. 
Nu började vi prata igen, först sa vi bara hej och sedan kom han fram till mig. 
- Vad heter du, frågade han
- Det vet du mycket väl, svarade jag.
- Jo, men jag var inte säker men nu när jag hör dig prata så vet jag, sa han. 
Vi småpratade en liten stund och sedan skulle han gå.
- Är det någon idé att jag ringer dig, undrade han.
- Nej, sa jag och då gick han. 

Nya tag togs på lördagen då det i kronologisk ordning blev inflyttningsfest, Kulturhusets terass och Spybar. Efter festen tillbringades kvällen med M och två amerikanska killar som hon nyligen lärt känna samt deras svenska backslickkompis. 
Amerikanarna var supertrevliga och försåg mig och M med drinkar hela kvällen. Backslickkompisen var lite avvaktande tills vi satte oss i taxi från Kulturhuset till Spybar då jag fick sitta i hans knä. Efter det var han väldigt kärvänlig trots att han har flickvän vilket jag såklart påpekade.
- Men vi har ett väldigt öppet förhållande och tillåter varandra att vara med andra, berättade han. 
Mmm. Säkert. Synd att jag inte vill vara med dig då. 
När jag kom hem vid femsnåret kollade jag mobilen. Både kollegan och min lilla lundastudentpojke (som är i Sthlm nu) hade ringt. 
Kuriosa: Det var såklart kö när vi kom till Spybar vid halv tre. M sa till vakten att vi kom från finska ambassaden. Det var en bra dörröppnare och reducerat inträde fick vi också. 

Igår blev det ännu ett bakfyllemys hos Söderkillen. Vi såg film och den här gången bjöd han i alla fall på glass. Det tar sig. Nu är det måndag och jag längtar redan till nästa helg. För då ska jag äntligen ner till Skåne igen. Saknar er så älskade vänner! Och jag behöver verkligen en lugn helg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0