Nöjd?

Jag älskar iTunes. På en av kollegornas listor hittade jag den för mig okända Veronica Maggio. Nu älskar jag Veronica Maggio. I synnerhet Nöjd? Känner Veronica mig eller är vi bara kosmiska tvillingar?

Till saken. Jag är aldrig nöjd med männen som jag träffar. Och om jag för en gång skull är nöjd med dem, då är de missnöjda med mig. Jag vill inte nöja mig.
Man ska inte nöja sig, då kan man lika bra köpa ett tradigt radhus, Volvo, föda två barn, sluta ha sex, börja gnälla på mannen för att han inte plockar upp sina skitiga strumpor, hångla på firmafesten, bli tjock men ständigt banta.

Nu har jag dejtat en 30-årig man i snart en månad. Personalansvarig på it-företag, bostadsrätt i centrala Sthlm, vältränad, snygg, trevlig. Han vill vara med mig och skickar gulliga sms varje dag.
Men han är lite tråkig.
Är det ett legitimt skäl till att inte nöja sig? Eller är jag bara så fruktansvärt krävande och kräsen att jag förlorat förmågan att se en guldklimp framför mig?

Kommentarer
Postat av: Frida Fru

Ja, det är ett legitimt skäl att inte nöja sig. Alla skäl att inte nöja sig är legitima. Och av samma anledning kan jag inte komma på ett enda skäl att nöja sig som skulle vara legitimt. Om man inte är särskilt förtjust i just att nöja sig, i största allmänhet. Och varför nöja sig med denne man om man kan fortsätta att använda honom som komplement till andra män som man inte nöjer sig med?

2007-06-21 @ 15:39:41
Postat av: Karolin

har jag missat något eller är inte tråkig typ den sämsta egenskapen? sen kanske det är bättre att vara tråkig och snygg i en bostadsrätt än tråkig och ful i en andrahands-etta på Lindängen. Men skillnaden är fortfarande liten om du frågar mig. Hej blogg-elin förresten :)

2007-06-21 @ 17:06:30
Postat av: Astrid

Äntligen bloggar du! Nu är jag nöjd, om man får lov att ha den känslan :-)
Håller med Fru Frida och Karro, nöj dig inte med en tråkmåns! Vill du bli en otrevlig, otrogen bitch? Det är vad man riskerar att förvandlas till om man lever med en man som man är missnöjd med. Nej, njut av all uppmärksamhet av dina tusentals beundrare. Jag lovar att du kommer att hitta rätt, och när du gjort det vet du det med en sån självklarhet att du kommer att skratta åt dina tidigare grubblerier. Take it easy (vet att det är svårt) men just när du lutat dig tillbaka och tänker "äh skit samma, jag pallar inte leta längre" och tycker att du inte har behov av en partner så kommer Han.
Kram!!

2007-06-21 @ 18:32:55
Postat av: Anonym

Håller med dig, så gott som hela vägen ända tills vi börjar snacka om det där med två barn och radhus. Hoppas någon annan " nöjd"
stackare med barn, man , lite sex och en cool Volvo kärra kan stötta mig ;-).
Jag är på väg dit förstår du. Kollar efter radhus (ett billigt sådant), väntar på förlossning nummer två, har en combi som rullar på (på avbetalning dessutom) samt lika mycket sex som en nunna. Då räknar vi bort de gånger som det avlades barn, i mitt fall handlar det om 2 gånger!
Jag är gryyyyyyyyyyymt nöjd faktiskt. Så skönt att leva som en äkta "Svensson" med ändå kunna vifta med ett polsk pass ifall folk börjar ifrågasätta ens tråkiga livsstil. Vi blattar gör ju det vi e bäst på- reproduktion!! Puss puss

2007-06-24 @ 18:23:04
Postat av: Kakan

Tråkig är ett svårt ord och är inget legitimt skäl om du tänder på honom (enligt mig), du har ju ändå träffat honom ett tag och han har väl inte varit tråkig hela tiden? ge det en chans gnugga lite så kommer den skinande guldklimpen fram....

2007-06-24 @ 23:33:23
Postat av: lovelyn

Tack för era kommentarer, jag läser och begrundar.
Frida: Du har så rätt, men jag är dock ganska trött på att ha många män som jag egentligen inte nöjer mig med.
Karolin: Jag har läst din kommentar flera gånger och fnissar varje gång. Fast jag tycker nog att elak är en värre egenskap än tråkig.
Astrid: Jaja, jag vet att man inte ska stressa men jag är ju så otålig.
Anonyma S: Förlåt, jag menar inte att dissa dina val. Du vet att jag älskar er, har bara svårt att tänka mig själv i samma sits. Du vet hur man blir i singelbitterträsket :)
Kakan: Jo, jag har ju inte sagt tack och hej ännu men risken finns nog att han gör det när han märker att jag bara är sådär intresserad.

2007-06-25 @ 15:03:11
Postat av: S

Hi hi hi...ingen fara. Hade själv en ruskig dröm i natt där min man letade efter tjejer på nätet ( typ Spray datade). I drömmen var han fortfarande gift, så gissa hur glad jag var när jag vaknade upp kallsvettig och trodde typ att drömmen var en sanndröm!?! Graviditetshormoner kallas detta för.
Så ikväll kommer jag att förhöra honom ordentligt
( eller bara kolla på datorn och se alla gamla sajter han besökt det senaste halvåret) Var faaan tog den hederliga " Fäbodjäntan" vägen nu när internet har så mycket mer tits and ass att erbjuda?! Arrgghhh...

2007-06-25 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0