Värre än nöja sig med tråkighet

I ett svagt och stressat ögonblick precis innan jag skulle kasta mig på tåget till Skåne i torsdags besökte jag Pocketshop på T-centralen. 3 böcker för 159 kronor var erbjudandet som fick mig att i stressen köpa boken "Dumpa honom- han vill faktiskt inte ha dig".
Boken går i stort sett ut på att vill en man inte gifta sig med dig så älskar han dig inte. Då ska du dumpa honom. Men några stycken i boken fick mig, trots amerikanskt dravel, att känna mig träffad. Ibland behöver man påminnas om vissa saker.
Som till exempel att män vet hur en telefon funkar. Och om de är intresserade så använder de telefonen för att ringa till dig. Män vill även, precis som kvinnor, ha ett förhållande om de tycker om någon. När de säger "Jag vill inte ha en relation just nu" menar de "Jag vill inte ha en relation med dig". Så enkelt är det. 
Detta stycke fick mig att plocka upp mobilen och messa polisen. Han som inte hört av sig på två veckor och sagt att han"inte är ute efter något speciellt just nu". 
Jag talade om för honom att jag inte vill vara ospeciell eller tjejen som han har sex med tills han träffar någon som är speciell. Jag tänker inte nöja mig med det, so fuck the police. 


Kommentarer
Postat av: Frida Fru

Du talade med andra ord om för honom att du inte vill att han heller ska nöja sig med mindre än det ultimata (för honom)? Knepigt, det där med att själv vilja vara petig och svår och lagom självständigt ego, när man ju inte vill att männen ska vara det tillbaka.

2007-06-25 @ 12:57:06
Postat av: Lena

Gud vad roligt att du köpt den boken. Den vill jag låna sedan. Och höra mer om. Jag har varit nyfiken på den sedan Miranda läste den i Sex and the City.
Herregud, jag kanske borde skaffa mig ett eget liv.

2007-06-25 @ 12:57:19
Postat av: Lena

Nej, men Frida, det tror du väl ändå inte att hon gjorde. Hon nöjde sig bara inte med det lilla han ville ge, när hon ville ha mer. Hade hon också velat ha lite sex i väntan på bättre så hade det väl inte varit några problem?
Hej förresten Frida. Hoppas allt väl med dig. Kanske får man träffa dig om någon vecka?

2007-06-25 @ 12:59:05
Postat av: lovelyn

Frida: Med honom hade jag gärna varit förstående, lätt och osjälvständigt oegoistisk.
Sedan är jag precis som du beskriver med den tråkige men det är en annan historia. Eller inte, what goes around comes around sägs det ju. Hm, självrannsakan kanske?

2007-06-25 @ 15:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0