Att göra som Schenström och Philblad

Trösthånglet hörde naturligtvis av sig. Vi bestämde att ses för ett glas på Judit och Bertil. 
Jag hade några strategier: inte göra mig snygg innan, bara se honom som vän, kollega och bra kontakt, inte flörta.
Ett stort glas rött blev två och timmar försvann. Det gjorde även mina strategier. 
På gatan utanför kysstes vi. 

Jag var Schenström och han var Philblad. Jag gjorde som Schenström- träffade någon jag inte borde träffat, drack mer än jag borde och hånglade med fel man. 
Skillnaden är att vi söp för drygt 400 kronor. Schenström och Philblad brände över 900. Inte konstigt att det blev fel. 

Kommentarer
Postat av: Marie

sååå... hur blir det med herr nyvaken? känner du inte för han?

2007-11-20 @ 15:47:39
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: lovelyn

Jo, jag har känslor för Herr Nyvaken. Men uppenbarligen är de kanske inte så starka som de borde vara för att det ska bli riktigt seriöst. Eller så bara vågar jag inte. Eller så är jag bara för skeptiskt. Eller så är jag bara en bekräftelsesökande slampa.

2007-11-20 @ 16:29:44
Postat av: Marie

.... man måste våga ta steget för att vinna, är det inte så de visa orden lyder ;)

2007-11-20 @ 19:22:01
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: A

Jag tror att du inte har tillräckligt med känslor för Herr Nyvaken. Men du har inte träffat den rätte än. Ge inte upp, men försök stanna upp o tänka "varför är det så viktigt för mig just nu att ha en kille?". Take a break - det var först när jag började gilla läget som ensam o trivdes med det, som den rätte dök upp. Tror det är för man signalerar ett lugn, och för att man inte signalerar "jag letar" - det är avskräckande.

2007-11-22 @ 22:31:38
Postat av: lovelyn

Nej, jag misstänker att jag inte har tillräckligt starka känslor för Herr Nyvaken. Och det finns massa andra aspekter av det där- tveksamheter från båda håll, olikheter, värderingar osv. Men jag känner mig ändå inte riktigt beredd att ge upp än.

Jag skulle inte påstå att det är viktigt för mig att ha pojkvän nu. Men jag vill gärna. Efter snart tre år som mer eller mindre singel har jag inget emot att vara singel, jag har gillat läget som ensam och haft massa kul med dejter, hångel och strul. Fast nu längtar jag efter något mer.

Men jag tror inte på "den rätte", jag tror på att män jag träffar är mer eller mindre rätt. Det finns definitivt många som av olika anledningar kan vara rätt.
Sen är det klart att jag letar, ute, på fester, på nätet. För jag tror inte att han kommer att dyka upp på Konsum direkt. Så länge jag inte är desperat har jag inga problem med att leta.

2007-11-23 @ 10:10:14
Postat av: Lena

Vad får dig att tro att du inte ska hitta honom på Konsum? För att Blocket verkar omöjligt? Och Max?

2007-11-23 @ 11:01:18
Postat av: lovelyn

Ja, man ska ju aldrig säga aldrig. För det mesta träffar jag inte
pojkvänner på Konsum. Men jag har dejtat en kille som kontaktade mig på Blocket. Och en som jag träffade på Max.

2007-11-23 @ 11:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0