Han vill ha barn- med mig!

Mys med Herr Nyvaken hemma hos mig igår. 
I stundens hetta säger han att han vill ha barn med mig. Jag låtsas att jag inte hör det.
Efteråt frågar han om jag blev skrämd av att han sa så.
- Hallå, du pratar med tjejen som blev vettskrämd bara av att prata om att bli tillsammans, svarar jag. 
- Du behöver inte vara orolig, jag menar ju inte nu, svarar han. 

Nehenej, men ÄNDÅ! Vi har inte ens sagt att vi är tillsammans. Jag vet inte ens om jag vill ha barn. Vi har fan bara träffats i två månader. Ska man verkligen prata om barn då?
  

Kommentarer
Postat av: Lena

Äsch, man ska inte lyssna för mycket på sådant snack. Vi binda-oss-rädda får bara helt enkelt inse att det finns de som tycker det är okomplicerat att känna och säga sådant. Om de sedan i längden verkligen tycker så tror jag ofta är en annan sak.

2007-11-01 @ 15:10:36
Postat av: Lena

Äsch, man ska inte lyssna för mycket på sådant snack. Vi binda-oss-rädda får bara helt enkelt inse att det finns de som tycker det är okomplicerat att känna och säga sådant. Om de sedan i längden verkligen tycker så tror jag ofta är en annan sak.

2007-11-01 @ 15:11:20
Postat av: Lena

Jag tror att sådana som vi måste ta sådana som han med en nypa salt. Det är svårt att förstå, men vissa personer kan både känna och säga sådana saker utan att ens darra till inombords. Men jag tror att det är en annan sak att sedan verkligen vilja när det gäller. Då kan rollerna plötsligt vara omvända, eller man kan vara rörande överens.

2007-11-02 @ 10:02:04
Postat av: Lena

Hm. Min dator har sagt till mig att det inte publicerat kommentarerna. Bara så ni inte tror jag blivit galen.

2007-11-02 @ 10:02:47
Postat av: lovelyn

Eftersom det nästan bara är du som kommenterar så gör det inget att du skickar fyra inlägg. Galen vet vi redan att du är men vi älskar dig ändå. Eller på grund av.

Jo, jag förstår vad du menar men jag tycker att det är dumt att säga sånt. Eller ja, det är ju svårt att ta tillbaka liksom. Tänk om jag skulle se till att jag blev gravid nu. Då skulle jag kunna säga "Du sa ju att du ville ha barn med mig!"
Okej, jag vet att det är ett ganska osannolik senario men ändå. Hade jag blivit gravid nu (inte helt omöjligt eftersom jag inte äter p-piller och vi är ganska dåliga på att använda kondom) så hade jag gjort abort.
Mot hans vilja då kanske.

2007-11-02 @ 14:00:02
Postat av: Lena

Jag blir så olycklig. Hur kan det komma sig att vi - medelklass, akademiker, svenskt öppna i mogen ålder (ojoj) - är så jävla kassa på att ta hand om oss?
Inte för att det är en katastrof med en abort, men trots allt en onödig stress på kropp, knopp och relation. Och som grädde på moset riskerar vi dessutom könssjukdomar. För jag gissar att ni inte har gått hand i hand och testat er innan ni började köra utan?
Vi är värda bättre. För min del innebär det kondomer med ett glidmedel som inte luktar så förbannat illa.

2007-11-05 @ 10:10:22
Postat av: lovelyn

Ja, såhär i efterhand låter jag ju hemskt oansvarig och omogen i min förra kommentar.
Så jag har köpt kondomer. Och ska gå och testa mig på onsdag.
Klart jag inte vill göra abort eller få en könssjukdom bara för att jag är en lat typ.

2007-11-05 @ 16:35:20
Postat av: Lena

Men allvarligt, ska vi inte demonstrera för att få forskarn att ta fram trevligare glidmedel?

2007-11-05 @ 17:25:34
Postat av: Asta

Jag ska höra med mina forskarkollegor. Men, kära lovelyn, har inte du en sån där dator man kissar på?

2007-11-05 @ 21:34:47
Postat av: Lena

Funkar det där verkligen om man INTE vill ha barn? Jag menar, lever inte spermierna flera dagar? Så när datorn väl säger att du har ägglossning så borde du ha slutat ha oskyddat sex för flera dagar sedan?

2007-11-06 @ 09:04:34
Postat av: lovelyn

De vattenbaserade glidmedel som säljs är skit tycker jag men de silikonbaserade gillar jag bättre. Drygt och bra glid och torkar inte som de vattenbaserade.
Jo, jag har en sån dator men jag har inte använt den sedan jag gjorde slut med X-sambon. Men när vi var ihop använde jag datorn under minst ett år och jag blev inte gravid så det verkar funka.

2007-11-06 @ 09:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0