Helgaktiviteter- att kompensera

I fredags var jag hos Herr Nyvaken. Vi åt indiskt take away, drack spanskt rödvin och kollade på Idol. Det sista var hans förslag och under tiden messade han och hans kompis åsikter om deltagarna. 
Jag sov över och på lördagen åkte vi till par och familjeparadiset IKEA. Jag behövde lite grejer till min andrahands etta. IKEAbesöket gick bra, han tyckte att jag var en effektiv shoppare. Jag antar att det var en komplimang. 

På kvällen var jag och M bjudna på middag hos hennes tjejkompis A. Jag tänkte ta det lugnt, inte gå ut och inte bli full. Men antagligen hade paraktiviteterna med Herr Nyvaken gjort mig lite obstinat för efter middagen drack jag X-antal gin och tonic, stannade kvar fast M gick hem, följde med till en bar och drack vin, följde med hem till A:s bror och drack ännu mer vin. Samt tyckte att det var en utmärkt idé att lämna mitt telefonnummer till både A:s bror och en annan kille. 

Vid kvart i sex gick jag hem. Och var alldeles för berusad för att klättra upp i en loftsäng. Eller ens ligga ner. Så jag åt några mackor, drack massa vatten och tittade på barnprogram med Frida Hallengren som gäst och naturprogram med Linda Isacsson. Somnade till slut i soffan.

Och i soffan stannade jag kvar nästan hela söndagen. Jag tvingade ut mig själv på promenad eftersom vi har en stegtävling med stegräknare på jobbet men sedan återhämtade jag mig med en stor pizza och cola light. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0