Kram och förlåt

Jag fick det längsta "ursäkta mig" mejl jag någonsin fått från Konsulten. Jag bjuder på några utdrag:

"Jag hade en väldigt trevlig kväll med dig. Du verkar vara en bra och mysig tjej och som sagt, ännu sötare i verkligheten än på bild. Du verkade trivas med mitt sällskap också, kunde hantera min dåliga humor, fladdra med ögonfransarna mm :). Det var intressant att få veta lite mer om dig och jag ser helt klart en potential i dig."

"3-4 öl på fastande mage, då blir jag lite för påverkad och då blir jag alltid lite extra kramgo (knappast dåligt ölsinne i a f ;)). Jag blir lite kelig och pladdrar på lite väl, s k krokodil-mode (små öron men stor käft)."

"Fortfarande lite i gasen ska självklart se till att du kommer hem säkert, fixar taxi o s v. Jag har för mig att du säger att det inte behövs men att du inte tackar nej. Sen när jag kliver ur taxin med dig utanför din port ser du livrädd ut! I nyktern tillstånd hade jag säkert känt av det här redan när vi hoppade in i taxin men som jag kände mig då var jag allt annat än farlig för dig. För 160 cm Lovelyn (<50 kg?) är jag förstås en okänd och potentiellt farlig man.. Klart jag är det i dina ögon. Du känner inte mig ens i närheten av så väl att du kan lita på mig. Om jag någon gång får en dotter vill jag att hon ska tänka likadant, men säga ifrån på skarpen redan innan hon hoppar in i taxin med en okänd man menmen...jag gissar att du kände dig hyggligt komfortabei i a f. Jag fick förstås ta en ny taxi hem."

"Summering: En kväll som började riktigt bra slutade betydligt sämre. Jag kan bara hoppas att du känner mig lite bättre nu och tror att jag aldrig skulle skada dig eller någon annan person (och speciellt inte en tjej) annat än i rent självförsvar. Det känns inte alls bra att du blev så där rädd på slutet. Jag hoppas att du kunde varva ner i a f och sova gott.
 Snälla Lovelyn, ta sista delen av kvällen med en nypa salt och var inte rädd för ytterligare kontakt med mig. Vi hörs väl snart på msn?"


Fladdra med ögonfransarna?
Livrädd?

Jag är mållös.


Kommentarer
Postat av: Lena

Hahahaha. Ojoj. Man ska kanske inte skratta men...

Allvarligt talat, även om han tar sig själv på lite för stort allvar kanske, så har han ju hjärtat på rätt ställe och tänker i rätt riktning i alla fall.

Jag vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt att han är så oerhört naiv att han inte fattar att du många gånger förr råkat ut för grabbar som lovar en sak och sedan bryter det när det väl gäller.

2007-11-28 @ 12:03:59
Postat av: lovelyn

Han vill ju definitivt vara den stora starka men snälla mannen och att jag ska vara liten, söt, oskyldig och försiktig.
Liten och söt- visst men oskyldig och försiktig? Skulle inte tro det.
Det som han tolkar som livrädd var mer "vad fan tror han" och "inte en chans att jag har sex med honom".

2007-11-28 @ 13:31:49
Postat av: Lena

Jo, han får definitiva minus för att han jämför dig med en framtida dotter...

2007-11-28 @ 14:21:03
Postat av: lovelyn

Ja usch!

2007-11-28 @ 16:41:43
Postat av: Marianne

Jag tycker han verkar lite smått till gränsen "jag har inte fått något på länge"... Fint att han iaf tänkt på saken i efterhand och ångrade sitt beteende och verkar inte vara sur för att du inte ställde upp på efterspel. Han kan ju tydligen reflektera över saker och ting, men det enda han kommer att be när du är online igen är en ny chans till träff.
Med slogan "det gick ju inte så bra sist, let me make it up for you..." Och tills dess får du väl fundera över om det är intressant eller inte. Skulle jag varit du, skulle jag valt ut en fint och dyrt ställe i centrala stan för middag. I ren vänskapligt syfte och sen ha en ursäkt för att gå därifrån och inte behöva dela taxi med honom hem. Du kan säga att du ska möta mig, för jag slutar jobbet sent. Ät och drick gott - och säg att nu är ni kvitt! Var lite Samantha!

2007-11-29 @ 10:00:57
Postat av: lovelyn

Jo, efter att ha varit ihop med sitt ex i tio år är han väl som en kalv på grönbete. Jag gillar inte kalvar. Jag vill ha en tjur.
Han får försöka supa någon annan flicka under bordet för jag tänker inte träffa honom igen.

2007-11-29 @ 16:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0