Aningens pedantisk

Herr Nyvaken har en trevlig tvåa där han bor med sin katt. Den är inte stökig och inte skitig. Allt är på sin plats och han har inte massa disk i diskhon. När jag kommer på besök tänder han värmeljus. 
So far, so good.

När vi ska lägga oss plockar han ihop mina kläder som ligger lite här och var efter avtagandet i stundens hetta. Han lägger dem i en liten hög på en bänk i sovrummet. 
På morgonen rollar han mig när jag står i badrummet och sminkar mig eller borstar tänderna. 
I morse satte jag på mig min behå som har brottarrygg. 
- Det är en lapp som sticker upp här, jag klipper av den, sa han och innan jag han reagera hade han plockat fram en sax och klippt bort lappen där tvättråd och storlek står. 

Han har även påpekat att jag borde dammsuga bakom min säng samt petar ofta bort sin katts ögongojs. 

Detta beteende oror mig. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Va+?? se upp med detta ;) Inga bra symptom nu såhär i början!

2007-10-18 @ 17:55:50
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: Lena

Jag dööööööör!!!!!!!!!!! Hahahahahahaha!!!!!!

2007-10-18 @ 18:23:22
Postat av: lovelyn

Japp, detta måste utredas och undersökas. Några förslag på lämpliga test?
Lägga äppelskrutt på hans kliniska soffbord? (Bara fjärrkontroll och muggunderlägg...)
Lämna plockade ögonbryn i badrumsvasken?
Använda hans handduk utan att fråga?

Glömde berätta att han hade köpt en tandborste till mig efter att jag övernattade första gången. Samt bara råkade ha felköpt en tjejdeo som nu står hemma hos honom och är min. Hm.

2007-10-23 @ 17:10:06
Postat av: Marie

aAAwww... vilken toppenkille :)

2007-10-23 @ 19:29:21
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: lovelyn

Jo. Ja.
I går ställde jag en ölflaska på soffbordet. Inte på muggunderlägget utan bredvid. Ingen reaktion
Dessutom glömde han att plocka ihop mina utspridda kläder.
Också hade han odiskad disk i köksvasken.
Läget är under kontroll med andra ord.

2007-10-24 @ 16:47:30
Postat av: Lena

Du, jag är ledsen. Men om han har rollat dig när du står i badrummet så tar det ett tag till innan han bevisat sig nog för att läget ska vara under kontroll.

2007-10-25 @ 09:04:22
Postat av: lovelyn

Jaja. Jag försöker bara att ha tålamod och inte döma ut honom för snabbt.
Om han är en pedant och jag är en slarvmaja kanske vi kan påverka varandra och mötas i mitten?
I någon slags drömvärld alltså.

2007-10-25 @ 16:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0