Gammal är äldst

- Vad fan ska man säga...kan den inte bara dö nu?
Utbrast precis en av mina nya kollegor som ser ut ungefär som en snäll mormor. Det kanske hon är också, jag har ingen aning, vet inte ens vad hon heter och jag vet inte vad det var som hon önskade livet ur. 

Folk är ganska gamla här. Ungefär som på mitt första jobb i Skåne. Fast de verkar inte lika bittra men lite trötta och irriterade ibland. Man ska nog passa sig lite och vara snäll mot dem. 

På mitt förra jobb hade vi fruktkorg. Här har vi knäckebröd. På förra jobbet drog man lunchen på sitt passerkort, här har vi måltidskuponger. På förra jobbet fikade min avdelning gemensamt klockan 15, här fikar man inte. 

Å andra sidan har jag ett mycket flashigare passerkort med foto på och tempot är högre vilket jag tycker är superkul. Och här är mycket bättre träningsmöjligheter. Och här är flera riktiga puddingar. Och nu ska vi få kanelbullar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0