Nästan tillsammans

Igår blev jag nästan tillsammans med Herr Nyvaken. Notera NÄSTAN.
Vi har dejtat seriöst i en månad nu, museibesök, bio, promenader, hyrt film, druckit öl, mys och pys. Och i lördags blev jag uppvisad och bedömd av hans vänner då vi såg fotboll på pub. 

Tydligen fick jag godkänt för när jag och Herr Nyvaken slappade i hans soffa igår frågade han om vi var tillsammans nu. Jag sa ja. Men fick antagligen något panikartat i blicken eftersom han frågade om det kändes bra. Nja, det känns ganska läskigt sa jag. Vi kom fram till att vi skulle vänta lite med etiketten TILLSAMMANS. 
Än så länge är jag Skånsk Singelsnäcka i Stockholm.



Kommentarer
Postat av: Lena

Herregud, grabben är ju giftasmaterial. Dags att fly?

2007-10-15 @ 16:59:18
Postat av: lovelyn

Uschja. Han är jättefin på alla sätt och jag tycker om honom.
Så igår var jag tvungen att köpa 250 gram lösgodis som jag tryckte i mig framför tv:n när jag tittade på "Gynekologen i Askim".
Under tiden funderade jag på det gamla vanliga...har jag för höga krav på kärleken...ska man nöja sig...vem är rätt...passion eller trygghet...varför tvekar jag om jag mår bra när jag är med honom...osv, osv, osv.

2007-10-16 @ 12:40:55
Postat av: Frida Fru

Som vanligt tycker jag att det viktigaste av allt är ur JAG känner det och inte du. Och jag känner att det är jättejobbigt att veta att du har skaffat pojkvän och att jag fick veta det på bloggen! Och så tycker jag att det är lite oroande att du inte verkar mer jublande lycklig. Faktiskt. Jag säger det även om det säkert ger dig ännu mer tvivel. Är han en Franco möjligtvis?

2007-10-22 @ 15:07:45
Postat av: lovelyn

Kära fru.
Men jag har ju inte pojkvän. Än i alla fall. Men vi träffas, jag tycker om honom och framförallt så mår jag bra när jag träffar honom.
Nej, jag är inte jublande glad men å andra sidan så ligger jag inte och bölar och har ångest i hans säng heller.
Det är inte passion men det är tryggt, varmt och skönt och det är allt jag vill att det ska vara.
Okej, det låter ju skittrist men det är vad jag behöver och vill ha, just nu. Om han är en F får tiden utvisa.

2007-10-23 @ 17:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0