Pubertal med penna

I torsdags var jag på en rockkonsert med en kompis. Jag gillar ju inte rock men följde med som support. Konserten var på en pub och vi kom dit i god tid. Efter två öl behövde jag gå på toa. 
Inne på toan var dörren och delvis väggarna dekorerade med klotter. Typ Tessan och Mia- best friends forever, AC/DC är världens bästa band.
Av oförklarlig anledning drabbades jag av ett pubertalt infall och skrev: "Söderkillens initialer- du tog mitt andetag". På väggen. 

Jag trodde inte att jag skulle besöka rockpuben mer. Eller i alla fall inte på länge. Men i lördags träffade jag Herr Nyvaken och hans kompisar och tittade på fotboll. På samma jäkla rockklubb.
Efter två öl behövde jag gå på toa. Mitt klotter var kvar och det kändes sorgligt att se det. Den där Söderkillen har fan plågat mitt minne tillräckligt länge. Jag plockade upp pennan och skrev "Men jag tar tillbaka det".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0