Vilja vara vuxen

Den senaste tiden har det hänt något med mig. Det har smygit sig på mig lite gradvis. En slags önskan eller längtan efter stabilitet, trygghet, lugn och ro. 

Jag har börjat sakna att ha en egen lägenhet att möblera.
Jag har inte lust att flytta eller byta jobb igen. 
Jag vill träffa okomplicerad och mogen man.
Jag har börjat tycka att det är trevligare att  dricka vin med vänner än att  flörta med män på nattklubb.
Jag vill inte vakna jättebakis någon gång efter lunch på söndagarna. 

Oroväckande.

(Fast å andra sidan lagar jag fortfarande inte mat, min enda krukväxt håller på att dö och trots att jag har träffat okomplicerad och mogen man är jag extremt skeptisk till honom.)

Kommentarer
Postat av: Lena

Egentligen är det väl inte så konstigt. I alla skeden av sitt liv behöver man trygghet och stabilitet någonstans ifrån. I tonåren tycker man inte att man behöver det, för man inser inte
hur mycket trygghet det ger att bo hemma hos föräldrarna, och att gå i en skolklass. Strax efter tonåren fortsätter man ha kursare, bo nära sina bästisar och inrätta sitt liv som man själv vill, bekostat av staten. Och sen tycker man att man inte behöver trygghet.
I dag har du flyttat till en okänd stad där du måste skaffa nya lekkamrater som du inte tussas ihop med av vuxna eller skolan, du får pengar genom att jobba på ett jobb där du hela tiden måste bevisa dig och inte vet hur länge du får stanna eller vad som händer sen.
Tror fan att du längtar efter stabilitet från andra håll.

2007-10-11 @ 21:06:36
Postat av: lovelyn

Älskade vän!
Du är klok som en bok. Och då menar jag typ klok som nationalencyklopedin, inte klok som en Harlequin. Även om den här bloggen är mer Harlequin än nationalencyklopedin.
Om jag inte redan hade en fru hade jag friat till dig direkt. Men nu hoppas jag att du har det supermysigt med mannen!

2007-10-12 @ 09:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0