Dejt nr 2 med Herr Nyvaken

Tänk så trevligt man kan ha på en helt vanlig söndag när man inte är bakis och bara ligger på soffan, har ångest och äter lösgodis. Eller smågodis som jag tror de flesta säger här uppe.
Då kan man istället skriva kontrakt för sin nya lägenhet, äta brunch med Den Piercade och dricka vin med Herr Nyvaken i Gamla stan på kvällen. Bli berusad och hångla lite. Och ändå ha ångest.

Jag tar det från början. Jag och Herr Nyvaken gick till en tapasbar i Gamla stan. Samma ställe som jag och väninnan M tog en oavsiktlig springnota från i mitten av juni då vi firade min födelsedag.
Jag och Herr Nyvaken hade mycket trevligt. Bra samtal och jag tyckte att han var nog lite finare än jag kom ihåg från i fredags. Eller så var det bara vinet.
Efter två timmar och två glas vin satt vi väldigt nära varandra och han hade armen på mitt ryggstöd. Läppar möttes. Inga fyrverkerier men inte alls dåligt. Tills barpersonalen byter skiva och sätter på Hed Kandis "Winterchill". Det är min deppskiva som jag har lyssnat på i min Ipod när jag legat i Söderkillens säng och haft ångest.
Så var den stunden förstörd. Det kan ha varit straffet för springnotan.


Och nya fakta om Herr Nyvaken har framkommit. Anledning till den 3 millimeter långa snaggen: TUNNHÅRIGHET.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0