One night in Barcelona

Nätterna börjar sent i Barca. Och varar så länge man vill. I lördags varade vår natt till klockan sju på morgonen.
Vi började med förfest hos F:s kollega vid tiotiden. Mojitos dracks och vi testade ett underbart partytrick. Det enda man behöver är en kamera och avslappnade läppar. I tur och ordning ska alla typ frusta så att läpparna vibbrerar och samtidigt tar någon en bild. Fruktansvärda skrattattacker är att vänta när man ser bilderna.

Vid två var det äntligen dags för utgång. Först intog vi en nyöppnad klubb som var hur fin och trevlig som helst. Och besöktes av många svenskar. Bland annat pratade jag lite med en tjugonågonting kille som flög ner hit med samma plan som jag.

Efter dans och två tequilashots tog jag och F en taxi till ett annat ställe där även en kompis till F befann sig. På dansgolvet i källaren spelades tung hiphop och gissa vilka två blondiner som dansade tills svetten rann? Vi ålade oss, åmade lite och till männens förtjusning pussades vi också. Precis som gamla goda tider i Malmö.

Vid sextiden staplade vi ut och köpte en pizzaslice på ett ställe på La Rambla. Vi sattes oss på en trottoarkant och delade den systerligt innan vi stapplade hem till F:s nya lägenhet och stupade i säng. Vem kan tro att vi två är typ 30?

Kommentarer
Postat av: Lena

Debaser 25 oktober. Då gör vi om det i svensk tappning. Fast jag jobbar förstås klockan 9 dagen efter. Jaja.

2007-09-25 @ 09:03:26
Postat av: Lena

Och du är förstås inte i Skåne. Jaja.

2007-09-25 @ 13:32:52
Postat av: lovelyn

Fast kanske är jag i Skåne. Tänkte komma ner då någon gång och stanna en vecka eller så om jag fortfarande är arbetslös. Men det hoppas jag ju inte. Jaja.

2007-09-28 @ 00:16:14
Postat av: lovelyn

Fast att du jobbar kl 9 dagen efter är inte giltigt förfall. Vi är inte 30 än. Jaja.

2007-09-28 @ 00:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0