Precis här

Jag älskar doften när jag kliver av flygplanet i Spanien. Det spelar ingen roll var i Spanien eller vilken flygplats det är, det luktar alltid likadant. Samma rengöringsmedel, samma lite torra, dammiga doft.
När jag står och väntar på min väska kommer en man fram och  frågar mig på spanska om väskorna från Palma kommer på det bandet. Och utan att jag behöver tänka svarar jag på spanska. Men det som slog mig efteråt var- varför frågade han mig? Det kan ju omöjligt vara för att jag såg så spansk ut.
På bussen in till Barcelona hann jag både bli utskälld av liten spansk tant eftersom jag hade ställt min väska i vägen samt flörta lite med otroligt vacker man.
F mötte mig på Plaza Catalunya och allt var underbart. Vi delade en flaska rosévin hemma hos henne och pratade och pratade lite till.
Nu ska hennes älskling göra frukost åt mig och sedan ska jag ta mig in till stan och turista. Dessutom har solen precis kommit fram. Aaaaaah!


Kommentarer
Postat av: Lena

Åååååååååhhh vad jag är avundsjuk!!!!

2007-09-19 @ 17:19:03
Postat av: Anna

Det låter fantastiskt härligt! Hoppas att det fortsätter så. Och att framtiden stabiliserar sig på ett fint sätt!

2007-09-20 @ 09:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0