Back on track

Sådärja. Mobilen funkar hjälpligt igen. Hade tydligen varit strul med Telenors nät förklarade en trött man i deras butik. Också påminde han mig om att stänga av mobilen ibland. Va, göra mig onåbar? Skrämmande tanke.
Men jag kanske borde göra det i Barcelona. Beroende på hur mycket jobb som blir klart innan jag åker dit. De kommande helgdagarna oroar mig.

Jag läste ett inlägg på Hannas blogg, http://dimba.blogg.se/1209451422_trkig.html.
Det fick mig att fundera. Hon tyckte att hon var tråkig för att hon inte var på väg någonstans. Jag känner däremot att jag är på väg mest hela tiden.

Det känns som jag varit på väg mot nya mål i tre år nu. Från jobb till utbildning. Från sambo till singel. Från Lund till Malmö. Från utbildning till jobb. Från Malmö till Stockholm. Från jobb till jobb. Från lägenhet till lägenhet. Från famn till famn.

Jag är snart 30 år och har i princip inga vuxenpoäng. Snarare minus vuxenpoäng. En förstahandsbostad, ett fast jobb och en stabil man hade inte suttit fel. Stabilitet och vardagsliv helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja men jag har gått runt hela dagen och funderat på om jag är tråkig eller ej. Fick när jag messade med en jag dejtat en gång flika in lite snyggt, att jag har nog ingen chans att hitta någon husse till min blivande kattunge, för att jag var tråkig. Men han tyckte inte att jag var det och inte heller min granne. Så det kändes rätt okej sen. hehhe...

2008-04-30 @ 00:33:33
URL: http://www.dimba.blogg.se
Postat av: gummibandstjejen

Jag vet vad du menar. Är ju själv inte särskilt vuxen. Ibland känns det mer som att man är 20 än 30. Men det är nog lite trist när allt faller på plats också tror jag..då har man inget att sträva mot riktigt på samma sätt kanske!?

2008-04-30 @ 16:18:55
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0