Glatt överraskad i obygden

Jag är tillbaka på trygga Södermalm efter en fantastisk dejt med "Den Brunbrände". Som jag måste sluta kalla Den Brunbrände. "Han är ju inte alls särskilt brun" var nämligen det första jag tänkte när jag såg honom. Och särskilt blond var han inte heller, det måste vara belysningen på Spy bar som är skum. Men han är ganska långhårig så hädanefter kallas han "Den Långhårige".

Jag var skeptisk och nervös inför dejten och hade bett två kompisar att höra av sig och kolla läget under kvällen. Kändes lite läskigt att vara ute i obygden med en okänd man.
I alla fall. Han hämtade mig på tunnelbanans slutstation. När vi satt oss i bilen märkte jag att han var lite stirrig och insåg att han var nervös. Då blev jag kolugn.

Han bor i en mindre villa som han påstår är hans. Jag tror att han delar den med mamma men hon bor mest utomlands. I ena badrummet såg jag ett bubbelbadkar som jag gärna skulle prova någon dag. Annars mysigt men lite stökigt och inte riktigt inrett pga renovering.

Han lagade fiskgryta, bjöd mig på vin och lät mig ladda ner musik under tiden som han donade i köket. Efter den goda fiskgrytan gjorde han efterrätt. Mer vin och mycket trevligt prat. Han var sympatisk, nyfiken och gullig.
Så jag stannade över natten och jag ångrar inte en sekund.

Underbart och fantastiskt. Länge. Närhet. Mys. Kyssar. En gång till. Sova. En gång till. Frukost. Lyssna på hans egenproducerade musik. Och igen. Tills vi inte orkade mer.

Då gick vi ut i vårdagen. Köpte glass och satte oss på en bänk vid havet. Sedan körde vi en runda och kollade på flådiga hus innan han lämnade mig vid tunnelbanan. Vi sa "vi hörs" och kysstes intensivt tills en buss tutade på oss.

Jag är så jävla nöjd.


Kommentarer
Postat av: Lena

Fyra. Inte dåligt för en första dejt. Eller tredje. Femte. Femtionde. Hundrade. Inte dåligt helt enkelt.

2008-04-06 @ 00:31:50
Postat av: Dimba

Gaaah va avundsjuk man blir!

2008-04-06 @ 12:51:44
URL: http://dimba.blogg.se
Postat av: lovelyn

Jag säger bara: yngre män. Det är grejer det. Vi messade igår. Han tyckte att jag gjort ett bra intryck (hehe) och vill ses igen. Och avslutade med puss.
Ja, tack.

2008-04-07 @ 12:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0