Tillbaka på detingsidan på nätet

Jag har gått ut i cyberspace igen. På dejtingsidan. Första observationen: fanns det inte fler snyggingar förra gången? Andra observationen: var det såhär kul förra gången? Tredje observationen: var jag lika snabb att avspisa förra gången?

Det handlar om att sålla. För som tjej får man många mejl. Och det är där den första utsållningen sker. "Hej sötis. Vad gör du ikväll då?" går bort direkt. Om det är ett någorlunda intressant mejl går jag in på deras sida och tittar. Är han för gammal, för ung, skriver konstiga saker i sin presentation eller inte tilltalar mig utseesndemässigt så svarar jag inte på hans mejl.

Om han fortfarande är intressant efter ett par mejl utbyts msn-adresser och konversationen fortsätter på msn. Tills någon föreslår dejt.

Jag har två eventuella dejter i veckan. Med två olika män. Men lustigt nog är båda adopterade.

Kommentarer
Postat av: Linisen

Okej du glömde "X väntar på dig i den privata chatten"
typen som inte ens pallar presentera sig.

Två adopterade, haha det påminner mig om när jag dejtade två oskulder samtidigt.

2008-04-22 @ 08:23:43
URL: http://selmalindi.blogg.se
Postat av: lovelyn

Ja, jisses. Vissa är verkligen lata. Och ja, vad är det som gör att man ofta dejtar folk som liknar varandra, jobbar med samma sak eller heter samma namn? Eller har någon annan skum likhet.

2008-04-22 @ 09:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0