Han är min Mr Big

Jag fick ett mail.

Det tog mig flera timmar att komma över förvåningen. Det tog mig ett dygn att svara på det. Det tog flera dagar innan jag ens berättade om det för nån. Och det tog mig ännu längre tid att bestämma om jag skulle skriva om det här.
För jag vet hur ni kommer att reagera och vad ni kommer att säga när jag berättar.

Jag fick ett mail. Av Söderkillen.

Det är ganska exakt ett år sedan vi träffades sista gången. Sedan dess har jag skymtat honom två gånger på stan och skickat ett fyllemail i april. Som han svarade på.
Och jag trodde verkligen att det var sista gången vi skulle höras.

Jag fick ett mail. Av Söderkillen. Med två meningar. "Jag är fortfarande ett svin. Vill du träffas? /Söderkillen"

När förvåningen hade lagt sig, efter ett dygn, svarade jag.
"Sluta försöka vara så jävla speciell. Du är inte och har inte varit ett svin. Du är bara en helt vanlig idiot. När?"
Efter ett par mail till och några sms (han hade uppenbarligen kvar mitt nummer) är det bestämt.
Vi ska ses på tisdag. Hos honom och dricka vin.
Och det är det här som ni kommer att protestera mot.

Jag vet. Jag vet att han antagligen blivit sårad och behöver boosta sitt ego. Eller kanske har han bara ingen att knulla, tomt i den svarta boken helt enkelt. Jag vet att det inte betyder ett skit. Jag vet det.
Men jag kan inte säga nej. Jag måste träffa honom. För jag vill veta vad det var som fick mig att falla så hårt förra sommaren och om jag fortfarande ser det.

Förhoppningsvis går jag därifrån och undrar varför jag haft en hangup på den tönten i ett år och känner att jag aldrig mer behöver träffa honom.
Eller så går jag därifrån och vet precis varför jag haft en hangup på honom och känner att jag aldrig mer bör träffa honom av just det skälet.
Varsågoda att börja protestera.

Kommentarer
Postat av: Sussie

arrggghh, jag vill egentligen INTE kommentera detta... men hur sjutton ska man hålla sin käft stängd när du har lagt upp det för en så bra?! Du har redan slängt fram brasklappen och erkänner att ditt möte med honom kanske inte är en sådan bra idée. Han har gjort detsamma inför mötet, han skriver ju att han är ett svin. Som om du skulle ha glömt det?!

Det bästa du kan göra är att träffa honom och vara dig själv , men dissa hans sorry ass!

Fast vin och söderkillar är ingen bra kombo- känner jag oss kvinnor rätt , inkl mig själv, så får vin oss att tända till...

Du gör som du vill bara du inte blir förälskAD i dynghögen. För det fötrjänar han inte!

2008-09-01 @ 08:31:47
Postat av: Marie

Det kommer bli bra - försök att tänka på hur mkt han har sårat dig?! DÅ blir det lättare att se det objektivt

2008-09-01 @ 09:26:05
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: cosmicgirl

Vem är jag att dömma? Jag hade troligen gjort samma sak. En för stor frestelse för att kunna stå emot liksom. Är assvag för "bad guys".

2008-09-01 @ 10:58:51
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Lena

Tänkte vara kärringen mot strömmen här. Nu vet ju inte jag vad som är rätt för dig. Men hade det varit jag i dina skor så hade det varit rätt att träffa honom.



Det kan bli bra på en mängd olika sätt (du känner inget längre, ni har kul men ingen gnista, du får avslut, etc. och det extremt otroliga, att det funkar på ena eller andra sättet den här gången).



Det kan bli dåligt på en mängd olika sätt (du blir störtkär och försöker igen och han är precis likadant och du blir lika sårad igen är väl det som ligger närmast till hands). Men dåligt har det redan varit, och värre än förra gången blir det knappast.



Och det kan bara bli riktigt urdåligt på ett sätt - genom att mot din vilja vägrar träffa honom och sen de närmaste åren går runt och har en hangup på att undra vad som hänt om du gått med på att träffa honom.

2008-09-01 @ 11:04:18
Postat av: E

Jag ångrar hellre det jag gjorde, än det jag inte gjorde.



Hänger med Lena här, även om du VET att du inte borde träffa honom KÄNNER du att du vill. Lyssna på hjärtat, det skulle jag gjort.



Yours

E

2008-09-01 @ 11:09:36
Postat av: lovelyn

Tack för all er feedback.

Sussie: Jag ska försöka låta bli. Att bli förälskad alltså. När det gäller att tända till lovar jag ingenting...

Marie: Det har jag definitivt i bakhuvudet.

Cosmic: Jo, wrongguy är han i alla fall.

Lena och E: Ja. Det är så jag tänker och känner. Och om jag kör mig själv i botten (en gång till) så vet jag att jag kan ta mig upp därifrån.

2008-09-01 @ 16:08:15
Postat av: Marianne

Hej, mitt internet är lite busigt idag och jag har redan skrivit ett inlägg men när det ska publiceras så vill det sig inte. Så jag börjar om. Sa Söderkillen varför han vill ses? Tycker du ska se honom för att vädra ut spöket men spela svår. Han har ju haft chans att få till träff tidigare. Kanske är han lite trög?

2008-09-01 @ 17:55:01
Postat av: Sussie

jag e fortfarande arg. Sånt här gör bara kvinnor. Aldrig män ( nu generaliserar jag rejält men vad jag har hört så är killarna grymt bra på att gå vidare). Alttså vi analyserar detta med träffar- brustna hjärtan m.m. Självklart ska du träffa honom och fråga honom rätt och slätt- Varför vill du ses?!

Sedan får du utgå ifrån hans svar, hur ärligt/oärligt den än är, och agera därefter. Visst kan man träffa en gammal flamma utan att bli störtförälskad igen. Men energitjuvar gillar jag inte. Så om han verkar mysko igen är det kanske lika bra att radera hans tel.nummer för gott.



För om 2 år om/när era vägar korsas igen och han går hand i hand med sin fru och kör den där förbannade buggaboo barnvagnen , medan du precis köpt lösviktsgodis på Seven 11 och ska hem till dig och frun och knapra på, ja, då känns det nog rätt sorgligt. Inte att du är med din fru- eller är ogift och barnfri, utan att du spenderade 4 värdefulla timmar av ditt liv på en dyngkuk , helt i onödan ;-)

2008-09-01 @ 19:10:04
Postat av: lovelyn

Sussie: Nja, jag vet inte om jag håller med i din generalisering. Jag tycker nog att även rätt många män är duktiga på att inte gå vidare. Till exempel grabben jag var tillsammans med på gymnasiet.



Marianne:Nej, han sa inte varför han vill ses. Sex är den enda rimliga förklaringen i mitt huvud.

Visst har han haft en chans, efter mitt fyllemail. Men jag tänker inte spela något jag inte är (svår) för det.

2008-09-01 @ 22:33:40
Postat av: Lena

Sussie - du är underbar.

2008-09-01 @ 23:03:34
Postat av: cosmicgirl

Sussie: japp du e ju bäst! Man ser allt framför sig på ett tragiskomiskt sätt.



Hm, ja du kanske ska va lite försiktig lovelyn..hm. Vissa grabs är inte värda det helt enkelt.

2008-09-02 @ 09:51:32
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Lena

Men lovelyn - du ger fan i att inte berätta sånt här för oss. Lite betänketid kan vi väl leva med, men förr eller senare måste man snacka med folk även när man tror att man vet vad de ska säga. Och jag tycker vi har bevisat oss värdiga - tillsammans är vi riktigt nyanserade.

2008-09-02 @ 10:15:37
Postat av: lovelyn

Lena: Jag håller absolut med dig. Dessutom hade jag aldrig kunnat låta bli att berätta. Men jag kände att jag ville ta ett beslut om att ses eller inte innan jag berättade. Så jag verkligen kände att beslutet var mitt.

För övrigt tror jag att jag har världens bästa vänner och läsare som tillsammans är underbart nyanserade.

2008-09-02 @ 13:36:21
Postat av: våga vara

Klart du skulle träffa honom. Det visste du direkt när du fick mailet. Men du vågade inte ens tänka tanken. Så det är klart du ska träffa honom. Lovelyn gör alltid som hennes magkänsla säger. Förr eller senare. Och om det är bra sex och passionen fortfarande finns kvar så ska du självklart hänge dig. Vad är väl fyra timma med en dyngkuk (bra där, Sussie)



Och jag skulle vilja skylla detta på Spraydate. Jo! Om det inte hade varit för att alla killar du träffat på Spraydate det senaste året hade saknat åtminstone 2 av 10, hade du inte känt ett behov av att träffa honom. Om det inte vore för slappkukar och och mesproppar hade du inte längtat ner i hans säng, eller in i hans huvud.

2008-09-02 @ 16:54:57
URL: http://vagavaravillebrad.blogspot.com
Postat av: Marianne

14 inlägg om detta möte! Hoppas det går bra! Du får berätta sen!

2008-09-02 @ 17:49:57
Postat av: Marianne

Tänkte bara göra ett 15:e inlägg och säga att hans sätt att beskriva sig som svin ger mig intrycket att han återigen inte söker efter flickvän utan vill ha det som ni hade det.

2008-09-02 @ 17:51:27
Postat av: Lena

Jag tror också att Spraydate lätt kan bli en självförtroendesänkare i längden. Ju mer man dejtar desto fler gånger kommer det ju inte att funka. Hade man inte hittat folk på nätet hade man testat betydligt färre, och då också gått på färre nitar. Å andra sidan hade kanske Söderkillen varit ännu mer speciell då, om till exempel Recensenten inte kommit efter.

2008-09-03 @ 16:10:54
Postat av: lovelyn

Jag tycker i och för sig att SD höjer självförtroendet. För det är ju rätt ofta som jag dissar killen. Men däremot gör det att man har höga krav. En kompis sa att hon var tvungen att gå ur eftersom hon kände det som hon "shoppade en pojkvän".



Och ja, hade jag inte träffat Recensenten hade Söderkillen antagligen suttit på sin pidestal ännu. Men det gör han faktiskt inte längre, även om jag gillar honom.

2008-09-03 @ 16:57:42
Postat av: Sussie

Åh nej... där lägger jag in mitt veto. Spraydate och company har förvisso resulterat i många lyckliga förhållanden och funkar för vissa, men det där med självförtroendesänkande/höjande är jag inte helt klar över.

För kvalitet är väl sju tusen gånger viktigare än kvantitet. Du har dejtat ca 490 killar de senaste 3 åren...(mina egna siffror hi hi) och är det inte så att 5 av dem var bra män men det där lilla extra. Kloka, ärliga , spännande,sexiga och allt annat man förmodligen önskar sig av en partner?! Och de andra som du tvingas att dissa tyder väl på att av 490 killar är det bara 5 som passar din smak?

Kanske därför att man lär känna dem genom en bild och 6 mail. Och både bilder och mail kan ljuga...

Det är så mkt bättre att gå ut och träffa killarna "live" ( när man e full och dagen efter varken minns vad de heter eller hur de ser ut, ha ha). Eller så får man åka till Thailand och köpa sig en man. Jag har läst att det funkar för äldre svneska män- då borde det vara fritt fram för oss kvinnor hi hi.

2008-09-05 @ 07:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0