Inte bra nog

Jag är ledsen men det här är inte bra. Det här duger inte.

Fyra dagar sedan vi träffades och jag sov hos honom. En vecka sedan vi hade sex.
Idag gick vi ut och åt. Mycket trevligt, god mat, några öl och vi pratade hela tiden. Sedan hem till mig och drack te. Redan när vi kommer till mig säger han att han tänker sova hemma. För han ska jobba natt imorgon och behöver sova ordentligt. Fine, okej, visst. Alla har inte förmågan att klara sig på lika lite sömn som jag kan.

Vi sitter i soffan och dricker te. Vi pratar och myser. Klappar lite på varandra. Pussas. Någon kyss också. Klockan blir kvart i tolv. "Nej, nu ska jag nog dra mig hemåt" säger han. Fine, okej, visst. Alla vill inte ha lika mycket sex som jag vill.

Men jag lovar, jag hörde hur mitt hjärtas tickande för honom stannade. Jag har försökt, jag tror aldrig jag har försökt så mycket som den här gången. Men vi är olika och jag behöver mer än det här. Jag behöver mer än vänskap, jag vill ha närhet, sex och passion.
Den senaste tiden har det varit hjärt-lungräddning på det här förhållandet en gång i veckan. Hjärt-lungräddning är skitjobbigt. Jag orkar inte mer.

Kommentarer
Postat av: vera

Oj... Det här är inte bra.
Cut loose, be free.
Jag tror att det är det bästa.
Det är lättare att börja om när man har avslutat något.

2008-02-10 @ 11:05:44
URL: http://verablond.blogspot.com
Postat av: Lena

Du är klok du Lovelyn.

2008-02-10 @ 13:10:02
Postat av: lovelyn

Fan vad jag är ambivalent! Jag vet inte alls. Förvirrad. Vad göra???
Vadå klok Lena? Jag är ju knäpp.

2008-02-11 @ 13:48:30
Postat av: Lena

Du är inte det minsta knäpp. Du är klok. Du vet vad som är rätt för dig, och varför. Att det tar en stund att fatta svåra beslut om viktiga relationer gör dig bara ännu mer klok.
Du behöver inte göra något just nu. Så länge du fortsätter tänka och analysera, så kommer du förr eller senare helt plötsligt ha fattat ett beslut.

2008-02-11 @ 16:02:04
Postat av: Linisen

Svårt det där, har varit med om en sådan kille, jag höll på att svälta ihjäl sexuellt typ. Men kanske det vänder, han kanske är stressad just nu eller nåt? Håller med Lena om att du vet vad som är rätt för dig och var din gräns går! Du kommer att komma fram till vad du ska göra, det är jag säker på!

2008-02-13 @ 19:56:55
URL: http://selmalindi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0