Jag är så sjukt modern

Jag insåg att den här bristen på när inte var hållbar. På biblioteket kan man bara surfa en timme, på internetcafé kan man bara spela spel ("Nä, vi har inte word på våra datorer") och på Seven Eleven kostar det 19 kronor för en halvtimme. Och vännerna är inte hemma på dagarna.

Så idag löste jag bristen på nät. Jag har skaffat mobilt bredband och känner mig grymt uppdaterad och hipp. Också är jag stolt över att jag fått det hela att funka utan hjälp. (Okej, det var jätteenkelt men man ska ju glädjas åt det lilla).

Andra saker att glädjas över: strålande sol två dagar i rad, att jag kan cykla vart jag än ska, att jag ska äta middag med ett helt gäng brudar ikväll.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag är grymt imponerad.

2008-02-15 @ 18:27:50
Postat av: Susanna pussgurkan

Fan vad du ska vara "High tech" och före oss andra grottfolk som fortfarande får vänta minst 2 dygn på att ladda ner en porfilm från Piratebay, allt pga kass bredbandsuppkoppling och en laptop med lika mkt minne som en guldfisk.
Jaha, då är det mobilt bredband man ska önska sig av tomtefar i julklapp!!

2008-02-15 @ 19:58:53
Postat av: Linisen

Mobilt bredband är bääst! Är så nöjd med mitt som jag haft nu i flera månader, fungerar klockrent!

2008-02-17 @ 18:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0