Malmö och massa män

Det blev en bra kväll igår. Speciellt efter besked om att min nya andrahandslya med största sannolikhet blir min. Från 30 kvm på Hornstull till 60 kvm på Skanstull. Dyrare men inte så farligt mycket. Och jag slipper använda golvet som arbetsplats och skrivbord.

Kvällen igår började på Indigo. Drinkar med fd kollegorna, inklusive mitt gamla strul, och Herr Nyvaken. Vid ett tillfälle slog det mig att jag stod med nuvarande pojkvän och ett fd strul på stället där jag föll som en fura för Söderkillen. Jag väntar fortfarande på den dagen då jag kommer att springa på Söderkillen(snälla, låt mig vara snygg då). Jag är övertygad att det kommer att hända och att mitt hjärta kommer att hoppa över ett slag. Och sen är min förhoppning att jag går där ifrån och tänker "Jaha, vad var det som var så speciellt med honom?"

Men ja, jag var glad över att vara med Herr Nyvaken igår. Efter drinkarna gick vi till Mosebacke och klubben YES. Neneh Cherry och ett helt gäng dj:ade och Eagle Eye stod och rockade loss på dansgolvet. Det gjorde även vi och jag var så lycklig. Jobb-fixat, bostad-fixat, fin man-fixat, nya vänner-fixat. Men framför allt, stället kändes Malmö. Det Malmö som jag gillar. Jag kände mig hemma.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hm. Usch. Ja. Blandade känslor här nerifrån.

2008-02-04 @ 08:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0