Date your age

Jag saknar att vara i 20-årsåldern. När jag blev tillsammans med en kille då räckte det med att han var fin och lite gullig. Jag tänkte inte på vad han jobbade med eller studerade, om vi eventuellt skulle bilda familj eller om han hade en städad lägenhet. Han behövde inte ens vara någon stjärna i sängen och själv var jag säkert inte det. 
Nu har man en kravlista längre än barnens julklappslista till tomten. 

Ett krav som jag haft de senaste åren är att mannen jag träffar inte ska vara särskilt mycket yngre än vad jag är. Jag vill att han ska haft minst en längre relation och bott själv. Då har han förhoppningsvis lärt sig ett och annat. 

Men i min nuvarande relation med Herr Nyvaken, som fyller 35 i år, har jag upptäckt en ny sak. Om man i min ålder är osäker på framtiden är det ingen bra idé att dejta någon som äldre heller. För män har också en biologisk klocka. Herr Nyvakens klocka tickar. Han vill ha svar på barnfrågan för att "vilja och känna framtidstro på en relation". 
Och jag har ju inte ens någon framtidstro för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Vera

Ehmmm... jag är i nedre 20-årsåldern och jag tänker sådär ;)

Angående raggningsreplikerna:
Haha, ja. Den skulle få mig att skratta, och med humor kommer man långt ;)

2008-01-22 @ 19:08:26
URL: http://verablond.blogspot.com
Postat av: Lena

Fan. Det är inte lätt.

Både han och du får nog se till att ge dig lite tid. Lita på dina känslor. Men tillåt dig att känna efter i lugn och ro. Bestäm dig inte när du är nere.

2008-01-22 @ 19:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0