Det nya livet eller 30-års kris?

Jag har ett nytt liv. Nu talar jag faktiskt inte om mitt nya parliv. Nej, jag har bestämt att efter nyår (nu alltså) börjar ett nytt, hälsosammare liv för Lovelyn. Än så länge har det gått sådär. Jag har tränat både igår och idag= bra. Men jag har ätit kakor både igår och idag=dåligt. Plus minus noll.
Nu har jag precis sippat i mig ett glas rött och ätit åtskilliga jordnötter. Den nyttiga varianten med skal dock, de är helt beroendeframkallande. Imorgon ska jag och Herr Nyvaken äta ute och dricka vin.

MEN. På måndag, då jävlar. Här är planen:

1. Detoxkur.
Innehåller:
-Tabletter mot parasiter. Låter skitskumt men innehåller bara örter så det kan inte vara skadligt...väl?
-Ört och fiberdrink. Ska drickas 2-3 gånger om dagen. Jag luktade på blandningen som man ska blanda med vatten. Den luktar hö. Innehåller bland annat vaxpors, kardborre och bentonitlera. Det blir nog bra det här.
- Nyttig mat, grönsaker, frukt, quinoa, ägg, fisk, bönor osv. Mycket vatten och grönt te. Jag måste handla!

Innehåller inte:
- Alkohol. Därför måste jag dricka upp vinet idag.
- Socker. Därför måste jag äta upp chokladen som ligger i skåpet i helgen.
- Kaffe. Därför kommer jag vara en zoombie på jobbet.

2. Träning
Nu måste det blir ordning och reda här. För det första ska träningen bli av. Även om jag måste träna på jobbets tråkgym, promenera i kyla eller betala 200 kronor för ett bra yogapass.
Jag började redan i förrgår med löpning på löpbandet och fick skoskav av mina nya skor. Idag blev det bodypump så jag kommer att ha träningsvärk på yogan imorgon. Det blir lättare, det blir lättare, det blir lättare.

3. Sömn
Jag måste lära mig att sova. Eller snarare att lägga mig så jag har tid att ligga och oroa mig en timme innan jag måste somna.

4. Nikotinet
Snuset har blivit dyrare. Men någon last kan man väl få ha. Eller? Nikotintuggumin är fortfarande ännu dyrare. Och man får ont i käkarna.

5. Boka tid hos tandläkaren och gynekologen. Håll tummarna för att jag inte har några hål ( i tänderna alltså...) eller några cellförändringar på livmodertappen.

Resultat
Jag hoppas att mitt nya liv ska göra att jag vaknar pigg, (eller inte dödstrött i alla fall) att min mage blir kompis med mig igen, att mina ögon inte ska vara röda och svida, att min hy ska bli bättre (jag har mer finnar nu som snart 30-åring än när jag var tonåring) och att jag ska våga prova mina tighta mörkblå jeans. Och kunna använda de där fina trosorna som för ett år sedan satt som en smäck.

Kommentarer
Postat av: lovelyn

Hmmm. Kan det vara så att jag försöker ta kontroll över det enda som jag känner att jag kan ta kontroll över?

2008-01-04 @ 22:34:53
Postat av: Lena

För fan Lovelyn. Säg upp dig från jobbet och skriv en bok. Bridget Jones kan ta sig i häcken. Du är
både roligare och klokare.

2008-01-05 @ 12:39:21
Postat av: lovelyn

Jodu, kan den läskiga människan Linda Skugge ge ut sin blogg i bokform så skulle väl jag kunna det. Ett problem kan väl vara att jag inte är lika berömd...än.
Men jag kommer inte att ge ut en bok som är tjockare än bibeln och där jag sitter och stickar på framsidan som Linda.

2008-01-05 @ 16:07:16
Postat av: Lio.

Tänkte bara tipsa: drickbar Aloe Vera (ungefär lika mycket som en 3:a tequila på krogen) gör dig grymt pigg, rensar ur tarmarna på 2-3 kilo (ja, jag skrev inte fel) slaggprodukter som gör att kroppen inte kan ta upp näring och mycket mycket annat skitbra! Lovar att du efter 2 månader är en ny människa. Kolla bara så att det är rätt Aloe du köper, de allra flesta är bara skit tyvärr. Kolla procenten (ska vara minst 90). Lycka till! :) Lovar att det funkar! Kram!

2008-01-12 @ 15:02:27
Postat av: lovelyn

Tack för tipset Lio! Jag tar och testar det när jag är klar med detoxen. Just nu har jag fullt upp med att få i mig hödrinken. Jag hoppas bara att aloe vera är godare än hödrinken annars kommer jag aldrig orka tvinga i mig den i 2 månader.

2008-01-13 @ 22:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0