Detox-update 2

En hel helg utan alkohol. En vecka på detox. Tiden går jävligt långsamt.

I fredags messade Herr Nyvaken och frågade om vi skulle dela på en flaska vin och se en dvd. Dvd- ja, tack, vin-nej, tack svarade jag. Han kom över med dvd och VIN. Va tusan är det för support? Följden blev att han drack nästan en hel flaska vin och mådde prima och jag tuggade i mig ca 500 gram vindruvor (det närmsta jag kom vin). Sen fick jag ont i magen och var sur.

I lördags kom M över med hela första säsongen av "Sex and the city". Hon var däremot ett verkligt stöd och drack citronvatten och åt frukt med mig under tiden som vi såg alla tolv avsnitten utan något längre avbrott. Sedan var jag sjukt sugen på en cigg och en cosmopolitan.

Annars då? Jo, magen mår bra. Jag är kanske lite piggare. Men jag har tråkigt. Vad kan man göra en fredag eller lördag om man inte går på bio eller är ute och klubbar? Jag behöver hjälp för att klara nästa helg!

Kommentarer
Postat av: <3 Kajsa

Åh vad duktig du är =)

2008-01-13 @ 22:17:46
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Tack för uppmuntran, det behövs. Duktig- ja. Men uttråkad.

2008-01-13 @ 22:33:15
Postat av: Lena

Vad är den där detoxen till för egentligen? Och hur lång tid tar den? Och vad får du äta och dricka när den är klar?

2008-01-14 @ 09:49:51
Postat av: lovelyn

Jag satsar på att köra detox minst två veckor. Om jag orkar en månad. Mycket tveksamt. Syftet är att rensa ut kroppen, rena levern, tarmarna. När den är klar ska jag äta och dricka som vanligt. Kanske något mindre mängd alkohol än vad jag intagit under 2007.

2008-01-14 @ 11:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0