Gatumusikant nästa?

9000 kronor. Så mycket kommer jag få ut i månaden från a-kassan. Det är ett skämt. På nuvarande tjänst har jag cirka 17 000 kronor i månaden efter skatt. Jag ska sänka mina omkostnader med 8000 kronor. 

Jag har räknat ut att jag har runt 3500 kronor i fasta kostnader varje månad. Runt 2000 behövs till mat. Sedan har jag 3500 kr att hyra en bostad för. Jag kommer alltså att bo inneboende i någon rutten förort med en galen tant eller skum gubbe, aldrig ha råd att gå ut eller roa mig överhuvudtaget samt inte ens ha råd att åka ner till Skåne. 

Hur fan kan regeringen tro att någon vill vara arbetslös? Och hur kan de vara förvånade över att folk jobbar svart?

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, hur tänker de.

Vad hade du gjort om du haft kvar din lägenhet? Hade du klarat ett par månaders arbetslöshet med nuvarande hyra?

2008-01-25 @ 10:52:31
Postat av: Vera

Eskortservice ska vaa välbetalt har jag hört ;)
Nej, skämt å sido: Du kommer att klara dig, även om det blir en hel del omställningar.

2008-01-28 @ 23:19:44
URL: http://verablond.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0