Inför samboskapet

I tre glada singelår har jag lyssnat på mina vänners klagomål på sina män. Främsta klagomålet har varit männens lathet i det gemensamma hushållet. Sms av typen "Den jävla mansgrisen har inte tvättat på flera månader" och kommentarer som "Varför är det jag som alltid ska komma ihåg att vi behöver handla". 

Jag har själv låtit likadan, förra gången jag var sambo. Jag tänker inte uppleva det igen. Herr Nyvaken är förvisso en väldigt ordentlig man men några punkter måste vi diskutera innan jag lägger mina trosor i hans byrålåda och invaderar hans hall med alla mina skor. 

Punkter att diskutera:
Städning 
Tvättning
Handla mat
Laga mat 
Utgifter och konton
Vanor/ovanor

Och ännu svårare grejer som hur vi ska göra för att fortsätta umgås, hitta på saker, hålla glöden varm och ångan uppe och inte bara bo ihop. 



Kommentarer
Postat av: Marie

Det här går ju framt :) Vad mysigt :D Fast, där kommer dock alla "problem" *Suck*

2008-01-21 @ 18:43:50
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: Linis

Vad smart med en strategi redan, så förutseende! Jag tror ni kommer klara det bra!

2008-01-21 @ 20:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0