Inte så illa

Det blev ändå en helt okej nyårsafton. Om man bortser från att det mest  kändes som en vanlig lördag och att det öste ner snöblandat vid tolvslaget. 
Firandet började egentligen redan på eftermiddagen då jag och Herr Nyvaken var bjudna på middag hos hans kompis pappa och ryska fru plus diverse släktingar. Vin, god mat inklusive karp i gelé (jag lovar, det var faktiskt ganska gott- om man petade bort gelén...) kaka, ost och rysligt god rysk vodka. 

På kvällen kom Herr Nyvaken och hans kompis till mig och det blev trevligare allt eftersom promillehalten i blodet steg. Strax innan tolv gick vi upp på en kulle vid Münchenbryggeriet där vi hade finfin utsikt över Kungsholmen och raketerna när vi drack champagne. Ur vita små engångsmuggar av modell fluortant.

Sedan gick vi in mot city och två gånger vrålade jag "Tjugohundraåtta" så högt att folk tittade på mig som om jag var redo för psykakuten. Eller så tänkte de bara "Jävla skåningar". Vi avslutade kvällen på Rival, en trevlig bar med dansmöjligheter för er som inte varit där. För en gång skull var jag klok, det vill säga köpte aldrig den där sista drinken som hade gjort mig för full. När de stängde klockan två gick vi hem. 

Kunde varit bättre, kunde varit värre. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0