It´s a sign

Mitt nya liv har börjat. Men inte så bra. För tillfället har jag inga pengar vilket innebär att dagens matlåda består av fullkornspasta och makrill i tomatsås. Inte en grönsak i sikte. 

Jag har fortfarande ont i ungefär alla muskler efter fredagens bodyump och lördagens yoga. Till och med musklerna på halsens framsida gör ont. Alltså definitivt ingen träning idag. 

Jag somnade inte innan tolv igår. 

Nyss tänkte jag ta en snus. Det gick inget vidare eftersom jag råkat få med mig en tom dosa. Kan det vara ett tecken?

Än så länge inget socker och inget kaffe (jag väntar på huvudvärken). Nu är det dags för hödrinken och parasitpiller. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Fy fan säger jag bara.

Hoppas du inte är som jag med koffeinabstinens. Senast jag försökte mig på att inte dricka kaffe hade jag spräng-fruktansvärd-tärande-gräslig huvudvärk i tre dagar. Sen tog jag en kopp.

Jag funderar också på att börja ett nytt liv. Och för första, och förhoppningsvis enda, gången funderar jag på att följa Paolo Robertos råd. Kanske kan jag klara 15 minuter hemma varje dag bättre än två-tre ordenliga pass på gym i veckan?

Jag måste nog köpa en träningsmatta.

2008-01-07 @ 13:15:51
Postat av: lovelyn

Om du smakat hödrinken hade du definitivt sagt FY FAN. Riktigt äckligt. Efter andra omgången har jag dessutom ont i magen och halsbränna. Ska jag hälla i mig det här i minst två veckor?

Kaffeinabstinensen är däremot obefintlig. Högst märkligt. 5 prillor än så länge. Typ halverat intag.

Om du klarar hemmaträning är det suveränt. All träning som blir av är bra. Den enda "hemmaträning" jag lyckas med är att jogga på sommaren och gå promenader övriga årstider. Om det inte regnar eller snöar alltså.
Har du någon plan för vad du ska göra på mattan?

2008-01-07 @ 16:24:32
Postat av: lovelyn

Börjar visst rycka lite i instruktörsnerven.

2008-01-07 @ 16:25:18
Postat av: Lena

1. Mage: Situps, händerna i kors över bröstet
2. Gäddhänget: armbågar mot taket, händer med hantlar ner bakom nacken, upp igen.
3: Axlar och rygg: hantlar, raka armar upp från sidorna till brösthöjd
4: Mage: Cyklande situps, händerna bakom huvudet, armbåge möter knä.
(2-3 igen)
5: rumpa: utfall med hantlar i händerna.
6: bröst och biceps: armhävningar.
7: Mage och ländrygg: ligg på rygg, ben upp, lyft rumpan
(5-6: igen)

Funkar det?

2008-01-07 @ 18:38:58
Postat av: lovelyn

Helt okej. Fast jag skulle köra en annan ordning. Jag tycker det är bättre att köra magövningarna bland de sista övningarna eftersom man behöver starkt magstöd i t ex armhävningar.
Också tycker jag att du kan köra någon mer renodlad ryggövning.
Två alternativ för lite olika muskler:
1. Ligg på mage, hantlarna i händerna, armarna rakt ut åt sidorna i axelhöjd. Gör små lyft. Musklerna mellan skulderbladen jobbar.
2. Ligg på mage, händerna lätt mot bakhuvudet, lyft bröstet från golvet. Ganska små lyft, variera med att lyfta, sträcka ut armar, in igen och ner. Musklerna i svanken jobbar.

2008-01-08 @ 13:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0