It´s a Tensta thing

Jag och min kollega Y var på Adam Tenstas releasefest på Café Opera igår. Vi kom tidigt, vid 21, för att undvika jobbiga köer och hinna ta ett glas. Jag hade siktat in mig på mineralvatten men eftersom jag har noll karaktär blev det ett glas rött. Jag tar nya tag med detoxen idag.
I alla fall, vi gled in till baren och beställde. Då kommer en av nissarna som jobbar där efter oss och frågade efter leg. Jag frågade om han skojade. Det gjorde han inte. Men han såg rätt lång ut i nyllet när han såg mitt leg.

Efteråt frågade Y vilken åldersgräns det var på stället. Typ 23 gissade jag på. Sen började folk droppa in. Det var ungefär alla gymnasiekids från Tensta som kom. Knappt ett skäggstrå så långt ögat nådde. Däremot väldigt många sjalar. Färgade palestinasjalar var the thing. Och olika kepsar och mössor såklart.

Vi kände oss uråldriga tills vi lade märke till det snoffsiga paret i 60-årsåldern. Hon hade dräkt med leopardtryck. Han hade sitt vita hår i en backslick. Och sen trillade ett gäng med ekonomer/jurister/it-snubbar in. "Fan, jag har glömt kepsen hemma" skrålade en av dem. "Du har väl ingen keps" konstaterade en annan.

Under tiden vi väntade på att Adam skulle spela pratade jag och Y om vem vi skulle kunna tänka oss ha sex med av männen på stället. Jag tyckte att den enda riktiga mannen var en mörkhårig och lite skäggig typ. Efter en stund insåg jag att det var Mats Carlsson, snickare i nåt inredningsprogram och aktuell i Let´s dance. Det gjorde ju inte saken sämre, en dansande, snygg snickare- vilken dröm!
Y bestämde sig för Danny Saucedo, fd Idoldeltagare och också aktuell i Let´s dance.

Men när Adam Tensta till slut intog scenen ändrade vi oss. Adam var den enda man där som skulle få lägra oss. Så grymt bra och heeeeeeeeeet! Studiebesök i Tensta nästa.It

Kommentarer
Postat av: Linis

Åh han Mats Karlsson hade jag också kunnat tänka mig. Såg honom på Let´s dance för någon vecka sen och tänkte att: där är han, min drömman! Adam Tensta är också söt.

2008-01-20 @ 11:40:27
URL: http://selmalindi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0