Jag bara förstör

Jag klarar inte av ett förhållande. Det går ju fan inte. Jag har orimliga krav och förväntningar. Jag förstör för mig själv, för oss. Mina nojor och tidigare erfarenheter svärtar ner och gräver hål i mig. 

Min osäkerhet gör honom osäker, hans osäkerhet gör mig osäker. Och ledsen. Så ledsen och otröstlig. Jag blir någon jag inte vill vara, någon som inte gör något bättre, utan bara sämre. 

Jag är både stark och svag. Stark för att jag vet vad jag vill ha och vad jag behöver. Svag för att jag blir så förstörd när jag inte får det. Svag för att jag inte accepterar hans svagheter. 

Jag vill kämpa. göra annorlunda, göra bättre. Jag vill bara vara utan att tänka framåt eller bakåt. Jag vill kämpa men jag vill inte att det ska göra ont.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det går. Jag tror det. Både för dig och för mig. Det går.

När det gör ont vill man inte vara med längre. Det går inte att komma ifrån det.
Det viktiga är att man släpper den känslan i stunderna när det inte gör ont. Att man inte blir bitter hela tiden. Hata när det gör ont, men gå inte runt och var rädd för nästa gång. Du vet ju att du överlever.

2008-01-22 @ 16:37:50
Postat av: lovelyn

Fan, jag vill ju bara att det ska vara lite mer räkmackeglid i mitt liv. På alla fronter. Det är jobbigt att kämpa. Men så länge jag vill kämpa så ser jag fram emot stunderna av lycka. Hoppas att de kommer snart bara.
Men det går. Jag tror också det. För både dig och mig.

2008-01-22 @ 20:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0