Jag fasas ut

Idag har jag fått lämna mitt skrivbord för ett temporärt. Tre veckor kvar och jag är på väg bort. Motivation och ambition är på lägsta möjliga nivå. Det enda sköna med den stundande arbetslösheten är att jag kan åka ner till Skåne och stanna längre än en helg. 

Ikväll ska hela avdelningen bli bjudna på middag. Anledningen är att vi ska fira omstruktureringen. Ja, precis, den som gör mig arbetslös. För att riktigt suga musten ur mina förmåner ska jag beställa hummer. Man får ju passa på innan havregrynsgröten blir min vanligaste måltid. 

Nu ska jag snart iväg till gynekologen för att ta cellprov. Vilken underbar dag det här är. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är mycket som är dubbelt och jobbigt och skit med att sluta vikariat. Ska du till exempel bjuda kollegorna på tårta sista dagen? Det är ju inte deras fel att du inte får förlängt, samtidigt som....

2008-01-15 @ 10:33:49
Postat av: lovelyn

När min kollega M slutade efter två månaders vikariat bjöd jobbet på kaka. Så det räknar jag kallt med. Men samtidigt vill jag faktiskt ge mina kollegor något. Detoxkur till hela avdelningen kanske, hehe.

2008-01-15 @ 13:30:14
Postat av: Anonym

Hehe. Fast det borde du ju egentligen gjort på förr-förra jobbet. Tänk dig Jans min...

2008-01-15 @ 17:27:02
Postat av: lovelyn

Hahaha! Jag hade velat se hans sura min...Varsågod Jan, nu kanske du blir lite gladare. Nu när jag tänker på det så hade han faktiskt problem med magen.

2008-01-16 @ 14:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0