Kan man få en försäkring mot skilsmässa?

Nu kan man försäkra sin bröllopsdag. Utdrag från försäkringsbolagets hemsida:

"Ett bröllop med alla tillhörande arrangemang kostar idag runt 100 000 kronor, ibland mycket mer. För de flesta är detta en av de största investeringarna i livet - både ekonomiskt och personligt." (Är inte folk kloka! 100 000 kronor och sedan skiljer sig hälften. Kan man få en försäkring mot skilsmässa? Kvinnor- spara pengarna istället, du lär behöva dem efter skilsmässan när du är efter i löneutvecklingen eftersom du varit hemma med barnen. Och alla kostnader är högre när man är ensamstående.)

"Tänk om jag tappar bort vigselringarna?, Tänk om maten inte kommer?, Tänk om någon i familjen inte kan vara med?, Tänk om det blir översvämning i lokalen?" (Tänk om vi ska gifta oss utomhus...finns det försäkring mot regn? Tänk om jag pungar ut 100 000 kronor och sedan ångrar mig. Kan man få ångervecka? Öppet köp? Otrohetsförsäkring? Försäkring mot försvinnande sexliv?)

"För endast 1495.- kan ni försäkra er bröllopsdag och slippa oroa er." (För endast 1495 kronor lurar vi alla nervösa blivande äkta makar och tjänar svinmycket pengar eftersom de inte läst det finstilta och därmed oftast inte får ut några pengar ändå.)
"Lämna inte er viktigaste dag åt slumpen!" (Nej, vi lämnar vår viktigaste dag i era giriga händer.) 


Kommentarer
Postat av: Vera

Bakdörrsaction är inte min grej, andra bakdörrar spelar mig däremot ingen roll. Haha. Angående bakverken, så tror jag att en semla är ganska passande. Jag behöver tröstknulla, och det är trots allt rätt säsong för semlor ;)

2008-01-16 @ 15:57:37
URL: http://verablond.blogspot.com/
Postat av: Marie

hehe

2008-01-16 @ 17:40:15
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: Michael

Jag gillar din blogg :)

2008-01-16 @ 21:24:15
Postat av: lovelyn

Åh, vad snällt sagt. Jag gör små glädjeskutt på mina 29 kvadrat.

2008-01-16 @ 22:39:59
Postat av: Prinsipesan

men det var ju intressant. Men det är ju en fråga helt i betraktarens öga. jag tycker abslout inte att någon annan människa är billig för att han/hon har one nights. Däremot skulle JAG känna mig billig. Många av mina vänner har one nights och det passar dom ypperligt. Men alla är vi olika och jag dömer absolut inte någon annan.

2008-01-17 @ 13:26:46
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Pesan

sant..

2008-01-17 @ 15:09:16
URL: http://prinsipesans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0