Lovelyn blir sambo

Jag ska bli sambo med Herr Nyvaken. Mina kläder, mina skönhetsprodukter och min singelkaffebryggare ska flytta in hos honom. Jag ska flytta in i hans tvåa med hans katt.

Det var hans förslag. Han tyckter att det är bättre att jag bor hos honom nu när jag blir arbetslös och inte har lyckats hitta någon lägenhet som passar min nya, snåla budget.

Jag är kluven. Det är ekonomiskt och praktiskt. Det kanske blir ganska mysigt. Men samtidigt så blir jag beroende och sårbar.

Men vi båda säger att det bara är tillfälligt. Tills jag fått nytt jobb och hittat ny lägenhet. Är det någon som tror på det?

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, jag tror på det. Du är inte typen som råkar bli sambo. Kanske trivs du med det och bestämmer dig för att stanna. Men är det inte bra för dig, eller du inte är redo så kommer du flytta därifrån.

Kanske har jag blivit gammal och naiv, men jag har börjat lita på både mig själv och andra mer
när det gäller sådant. Du har bevisat många gånger att du kan ta hand om dig, och fatta svåra beslut - som att gå - när det behövs.

2008-01-20 @ 16:33:17
Postat av: lovelyn

Skönt att höra att du litar på mitt (goda?) omdöme. Jag har nu en månad på mig att förbereda mig mentalt. Samt prata praktiska detaljer med Herr Nyvaken. Det är ju en jäkla omställninga att flytta ihop som du vet...

2008-01-21 @ 14:10:38
Postat av: Lena

Haha. Nä, jag kanskeinte gör världens bästa reklam.

2008-01-21 @ 14:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0