Om jag vore modigare

Det finns två saker som jag verkligen skulle vilja använda. De är så praktiska och bra.

För det första skulle jag vilja använda en shoppingvagn. En fin shoppingvagn med hjul. Randig kanske.
Tänk så skönt att slippa släpa hem två tunga matkassar som har plastiga handtag som skär in i händerna. Slippa försöka gå så fort som möjligt för att inte få kramp i armarna. Slippa hoppas att kassarna ska hålla hela vägen hem när man ser att gurkan börjar tränga igenom plasten redan innan man kommit utanför butiken.

För det andra skulle jag vilja använda en magväska. En snygg magväska med flera fack. Svart kanske.
Tänk vad praktiskt när man är ute och klubbar. Vad praktiskt att ha båda händerna fria och ändå ha med sig mobil, läppglans, pengar, snus, tuggummi. Vad skönt att slippa välja mellan en axelremsväska som skumpar mot höften, en axelväska som man måste klämma fast i armhålen eller en kuvertväska som man måste hålla i ena handen.


Men nej, jag kan inte använda shoppingvagn eller magväska. För vad skulle folk tro? Hur praktiska vagnen och väskan än är skulle de förvandla mig till en pensionär med reumatism respektive lantis som shoppar loss på Sjöbo marknad. Det går bara inte.
Fast jag önskar att jag vore lite (mycket) modigare och inte brydde mig om vad andra tycker.


Kommentarer
Postat av: <3 Kajsa

Haha, jo klart du vågar. Det finns kanske snygga sådana?

Fast magväska kan nog aldrig bli snyggt... Men min mamma använder det =P Tyvärr.

2008-01-13 @ 22:20:22
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Ja, precis vad jag menar. Det är bara gamlingar som använder magväska och shoppingvagn. Min dröm är att typ Kate Moss börjar använda magväska. Då jävlar skulle det bli hippt och legitimt.

2008-01-13 @ 22:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0