Sjuk reklam

Det är något sjukt med reklamen på tv. Och då pratar jag inte om den reklam som är helt vidrig ur jämställdhets vinkel. Eller den reklam som är sexualiserad. Eller fruktansvärt tråkig eller irriterande.

Nej, jag pratar om trenden som den oskyldiga och söta Ipren-mannen startade. Läkemedelsreklamen gott folk. Jag förstår att läkemedelsreklamen har ett ovanligt högt informativt värde. Men är det inte lite äckligt?

För det är ju inte medicin mot kärlkramp eller cancer som läkemedelsproducenterna försöker sälja med reklam. Det är kräm mot munsår, tabletter mot diarre, salva mot fotsvamp, kladd mot klåda i underlivet, piller mot sura uppstötningar, medel mot dålig andedräkt.
Och nu senast, kräm mot analklåda och hemorrojder.


Jag måste verkligen sluta att äta framför tv:n.


Kommentarer
Postat av: Rockpoet

HAHA!

2008-01-12 @ 14:10:27
URL: http://rockpoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0