Våldsamma vakter

Aftonbladet granskar väktare och ordningsvakters brottslighet. Både ordningsvakter och krogmiljön överlag kan definitivt behöva en översyn. Det är sällan man träffar på en trevlig ordningsvakt. Alldeles för ofta är det nåt fel på de snubbarna som står i dörren.
Vissa tror att deras makt gör dem till en gud. Jag får lust att gå fram och kittla dem när de står där med benen brett isär, spänd överkropp, ett ansikte som är surare än citron. Ögonen flackar, de lyssnar i sin lilla öronsnäcka och om man frågar nåt så blir de nästan förbannade.
Att de sedan kan vara diskriminerande, dopade och våldsamma gör ju inte saken bättre. 
Vakterna på Tegners i Lund är fortfarande mina favvovakter. Alltid trevliga och lugna. Eller så är de mina favoriter bara för att de alltid släppte in mig före kön. 

Kommentarer
Postat av: Lena

P1 hade för ett tag sen en jäkligt intressant intervju med en före detta ordningsvakt. Han berättade öppenhjärtligt - och anonymt - om våldsromantiken, övervåldet och att alltid hålla ihop.

Han hade börjat som vakt i en liten håla när han var sexton. Klubbägaren trodde han var myndig, och eftersom han var stor och hade tränat lite kampsport fick han testa. Första kvällen slog han två killar i kön. Han mådde skit efteråt, men de andra vakterna gratulerade honom. Såsmåningom lärde han sig att man ska vara glad när man slagit någon.

Intervjun borde gå att leta sig fram till p1.se även om jag inte minns vilket program det var...

2008-01-25 @ 10:51:31
Postat av: lovelyn

Intressant! Jag ska kolla upp det.

2008-01-25 @ 14:02:57
URL: http://lovelyn.blogg.se
Postat av: Linis

Det brukar ju -lite fördomsfullt- sägas att ordningsvakter och securitas-snubbar är bittra typer som inte kom in på polishögskolan. Man kan ju förmoda att det var psyktestet de trillade ur på!?

2008-01-30 @ 03:33:16
URL: http://selmalindi.blogg.se
Postat av: Micke Montana

Inkonsts vakter är i en klass för sig... alltid trevliga och sympatiska.

2008-02-02 @ 01:03:42
Postat av: lovelyn

Nja, jag har sett några av Inkonsts vakter vara, i mina ögon, överdrivet våldsamma mot en kille. Så jag vette fan om de får godkänt av mig.

2008-02-02 @ 03:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0