Hon är inte jag, han är inte du

Mejl till Recensenten.


När jag kom hem igår tänkte jag på vad du sagt. Jag tittade på bilderna på oss från min fest. Och det enda jag kunde tänka var: fejk, fejk, fejk. Jag kände mig lurad och dödade den röda ballongen med kökskniven. 

 

Och nu vet jag att du kan protestera och säga "Men jag sa ju att jag inte var redo för ett förhållande". Jag är ledsen men det hjälper inte att säga en sak när ens handlingar säger en annan sak. Att vilja ligga nära, hålla hand, pilla i hår, sova i samma säng är för mig saker man gör med någon som man vill vara med. Som man tycker om mer än som vän. 

 

Av vad du sa igår förstod jag det som att du visst kan göra så med dina vänner. Utan att det betyder något alls. Fast jag betvivlar ju att du gör samma sak med alla dina vänner. Men jag förstår att du ville markera för mig att jag inte ska tro att det betydde något. Point taken. 

 

I vilket fall så kan jag bara komma fram till vissa slutsatser. 

Du är på SD för att träffa tjejer, om du träffar en tjej som du blir kär i skulle det bli seriöst. Jag är inte den tjejen men du vill gärna ha mitt kutter och min närhet för att boosta ditt sårade ego. 

Att du säger att du inte redo för ett förhållande är bara en omskrivning för att du inte vill ha ett förhållande med mig. 

Du backar när det blir lite jobbigt eftersom du inte bryr dig om du förlorar mig. 

 

Jag vill inte lura mig själv eller dig. Jag har vänner så det räcker och blir över. Jag vill att dom jag umgås med ska vara tacksamma över att få vara med mig. Precis som jag är oändligt tacksam över att vara älskad av dom som älskar mig.

I synnerhet vill jag träffa en man som har lekt färdigt, som är tacksam över att få vara med mig, som vill vara med bara mig för att jag är jag och som aldrig vill förlora mig. Och den mannen är inte du. 


Kommentarer
Postat av: Lena

Bra. Mycket bra.

2008-07-15 @ 16:02:15
Postat av: Sussie

Bitterfittan Sussie fortsätter...



Bra skrivet ( som vanligt Lovelyn!) men till nästa gång ( hoppas att det inte blir en "nästa gång"), ge de där tunnhåriga gubbarna inte en extra chans! Sluta leta efter " den rätta" och ge inte ut ditt nummer till ngn på ett bra tag framöver. Då fångar du bara fula fiskar. Men tids nog, när du minst anar det , så ploppar "drömkillen" upp från ingenstans! Och gör allt det där som rescensenten gjorde men hundra gånger bättre och utav kärlek till dig och inte till sig själv!

2008-07-16 @ 08:32:56
Postat av: Lena

Du berättar när han svarar va?

2008-07-16 @ 09:08:51
Postat av: lovelyn

Sus: Fru sa också att jag borde sluta med tunnhåriga män.

"Men Lammköttet har ju hår" sa jag.

"Ja, och han är ju snäll" sa fru.



Men jag kan inte sluta dejta, flörta och sånt. Då kommer min blogg att dö ju!

2008-07-16 @ 10:15:34
Postat av: Lena

Bloggen är faktiskt viktigare än det mesta. Den kan inte ens överträffas av boken du ska skriva.

2008-07-16 @ 10:48:31
Postat av: cosmic

Riktigt bra brev. Hoppas han fattar att han gjort bort sig.

2008-07-16 @ 12:26:50
Postat av: lovelyn

Lena: Jag bloggar, alltså finns jag.

2008-07-16 @ 13:07:49
Postat av: Marianne

Kan vi inte få se hans svar? Det skulle göra det hela lättare att avgöra om du ska möta honom eller inte.

2008-07-16 @ 13:31:55
Postat av: Marianne

Tycker din sista mening är den bästa. Och det är säkert pga av den som han vill förklara sig, kanske för att förhala processen ytterligare. Jag tycker kanske att ett möte kan hjälpa men det kan vi snacka mer om på fredag över lunch. Beror helt hur han svarade och hur han verkar ta ditt mejl. Ni sågs ju efter att du sms:at honom och frågat om ni ska sluta ses och blev du klokare på det?

2008-07-16 @ 13:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0