Jag tänker, alltså finns jag

En helg i Skåne gjorde mig gott. 

På fredagen fick jag krama L och hon och hennes amerikan bjöd på tacos. Sedan låg hon i soffan under en färgglad, randig filt från Guatemala(?) och bara var söt och fin och fantastisk. Trots allt tråkigt och jobbigt. 

På lördagen fick jag pussa på min underbara guddotter och hennes lillebror och skvallra med deras mamma. Min guddotter var ett yrväder och hennes bror lugn och fortfarande lite rädd. Precis lika söta, fina och fantastiska som vanligt.

På kvällen bjöd A på middag hos henne i Malmö. Hon bjöd med mig på drinkparty, vilket jag tackade nej till, till min egen förvåning. Hon drog däremot på sig en flådig blåsa, fixade frillan och sminkade sig. Och var söt och fin och fantastisk. 

Också umgicks jag med föräldrarna och fd instruktörskollegan J- och de var också söta, fina och fantastiska. 

Visst fanns det fler som jag hade velat träffa. Men jag behövde andas. Läsa. Lyssna på musik. Gosa med katten. Sova. Bara vara. Tänka. Tänka tillbaka. Tänka framåt. Tänka snälla tankar. Tänka arga tankar. Tänka sorgliga tankar. Tänka glada tankar. Tänka tankar fullt ut. 


Kommentarer
Postat av: Csomic

Låter som en bra helg då du lyssnade inåt och gjorde det du behövde för att må bra! Bra gjort!



Hade själv en "egen" dag i lördags, skönt!

2008-07-21 @ 15:24:13
Postat av: Lena

Du är söt, fin och fantastisk.

2008-07-21 @ 21:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0