Lycklig av Lykke

Jag såg Anna Järvinen och Lykke Li på Mosebackes utomhus scen idag. Perfekt kväll för utekonsert. Ett glas rosé och solen i nacken. Gulliga girlsen och söta span.

Anna var okej men jag har svårt för henne. Ser lite plågad ut. Konstnärssjälig ut. Och låter lite för vän för att jag ska klara av det.
Men Lykke var fantastisk. Hon var bättre live än på skiva. Lite råare, lite roligare. Naturlig och ösig på scen. Allt från lugna ballader till bluesinfluenser och synttoner.

Den här låten, som jag verkligen gillar på skiva, var underbar på scen. Speciellt som hon inledde den med "Can I kick it?". Och vi svarade såklart "Yes, you can". Och sen gjorde hon det.

http://www.youtube.com/watch?v=ngd45o-M_M4

Kommentarer
Postat av: Cosmic

Lyllo dig som sett Lykke!!



Ja, den låten är go. Mina favvisar just nu är "Let it fall" och "Melodies and desires".



2008-07-24 @ 13:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0