Min första festival

Jag är 30 år och ska åka på min första festival i helgen. Arvikafestivalen. I princip helt gratis. Biljett, hotell och hyrbil har Recensenten ordnat genom jobbet. Jag bara följer med som sällskap.

Ja, jag vet att det kanske inte är festival på riktigt om man bor på hotell. Men jag är faktiskt 30 och vill inte sova i tält bland fulla tonåringar. Som skriker, spyr och pissar utanför den tunna tältduken. Då bor jag hellre på hotell- gratis.

Det ska bli sjukt kul. Galet, underbart, fantastiskt. Hoppas jag. Bara att jag och Recensenten ska dela hotellrum är ju spännande.

Jag har förstått att jag ska ha öronproppar, regnjacka (tur att jag köpte en i London) och bekväma skor med mig. Ni som har varit på festival, något annat som jag bör ha med?

Kommentarer
Postat av: Lena

Öronproppar! Tack.



Jag sticker till Roskilde över dagen. Också gratis. Men måste jobba.

2008-07-03 @ 09:32:32
Postat av: lovelyn

Du har ett fruktansvärt ansträngande jobb på sommaren Lena.

2008-07-03 @ 10:22:36
Postat av: Lena

Mmmm. Jag lider.

2008-07-03 @ 11:53:17
Postat av: Lena

Solhatt. Ta med en solhatt.

2008-07-03 @ 19:43:26
Postat av: lovelyn

Solhatt? Och min uppfällbara stol =)

Jag äger ingen solhatt. Eller hatt överhuvudtaget. Men solbrillorna är med.

2008-07-04 @ 11:08:01
Postat av: Lena

Du kan köpa en keps där. Kanske inte finns med fina gröna blad på som på Roskilde, men kanske med Iron Maiden-tryck?

2008-07-04 @ 13:18:26
Postat av: lovelyn

Om det finns en keps med Iron Maiden-tryck lovar jag att köpa en sådan. Skickar bildbevis efter helgen i så fall.

2008-07-04 @ 14:14:17
Postat av: Sussie

ha ha ha...öronproppar RULES. Jag tycker staten borde skicka ut sådana till oss över 30, helt gratis såklart. Likt det obligatoriska "Grattis på 100 års dagen" hälsningen från vår Kung och pensionsspar utskicken så borde dessa ljuvliga oljudsdämpare komma som ett brev på posten! Det plus det rosa nagellack du har köpt Lovelyn, jag vill oxå ha ett sådant! Tanterna anfaller!!

2008-07-05 @ 10:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0